Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tilltugg, mat och bak

Smaktips på eget te

2012-03-01 22:47 #0 av: Luju

Hejsan!

Jag vill veta erat bästa tips på hur ni gör erat eget te? Vilka smaker och kryddor ni helst blandar i och sånt Glad

Anmäl
2012-03-16 22:56 #1 av: Luju

Puttar upp denna tråd av ren nyfikhet

Anmäl
2012-03-20 19:15 #2 av: Lillulla

Blad från svartvinbärsbusken om våren och försommaren! Godaste som finns nyplockade! Torkade blir inte alls samma ljuvliga upplevelse. Jag blandar gärna färska blad från mynta, citronmeliss och svartvinbär. Brygg i glaskanna, så man ser de vackra bladen och den fina gröna färgen på teet!

Anmäl
2012-03-20 20:58 #3 av: fridelfina

Samma som Lillulla! Brukar även plocka i rosenmalva! (eller heter den så? iallafall rosa malvablommor!)

Annars brukar jag ha fänkålsfrön från kryddhyllan. Det är bra för magen och lugnar oroliga tarmar, minskar gaser. Går mycket bra att använda minst två ggr.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.