Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övriga tesorter

Goda vita teer?

2012-03-02 12:22 #0 av: Luju

Är det någon här som har något gott vitt te att tipsa om? Måste erkänna att jag aldrig har smakat det, men det låter intressant!

Anmäl
2012-03-16 23:25 #1 av: Tsunamis

Har testat detta, hittade det på vanlig ica butik. Finns kanske på de lite större butikerna främst. Tyckte det var gott Glad Men om det är en bra representant för vitt té har jag ingen aning om!

MvH   SE-Tsunamis   hemsida   ~   email   ~   Facebook
Sajtvärd på Gerbiler ifokus

Anmäl
2012-03-17 11:24 #2 av: [Vargöga]

Har också bara hört talas om detta men aldrig testat.

Anmäl
2012-03-17 11:38 #3 av: Farwuq

Är inte vitt te "finare" än grönt?

Obestämd

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2012-03-17 15:10 #4 av: Alex

Jag har aldrig smakat, men fick idag en leverans från Singapore som bl.a innehöll ett vitt jasminte... Jag får väl återkomma efter jag smakat, om jag vågar! För det luktade mer som något man lägger i en skål för att få en mysig doft i hemmet än något man ska dricka. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anmäl
2012-03-17 19:40 #5 av: Chestnut

Liptons vita är goda! Har testat både hallon och granatäpple, hallon är godast. Smakade ett annat vitt för några år sedan som var rent ut sagt gudomligt men kommer inte alls ihåg varifrån det kom och hur det smakade...

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2013-04-10 08:04 #6 av: tlover

Vitt te är gott men jag föredrar gult te själv

men det kan ju vara för att jag oftast köper bai/pai mu tan (king)

Vilket är typ det billigaste vita, kanske skulle köpa nått i 200 kronorsklassen (samma prisklass som gula) och testa och se om dom står gult te på fingrarna då Skämtar

edit: vill testa! http://www.houseoftea.se/vitt-te/puttabong-white-ff-50-gram/product_info.php/cPath/21/products_id/945

Anmäl