Annons:
Etikettövriga-tesorter
Läst 2219 ggr
Luju
2012-03-02 12:22

Goda vita teer?

Är det någon här som har något gott vitt Te att tipsa om? Måste erkänna att jag aldrig har smakat det, men det låter intressant!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Tsunamis
2012-03-16 23:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har testat detta, hittade det på vanlig ica butik. Finns kanske på de lite större butikerna främst. Tyckte det var gott Glad Men om det är en bra representant för vitt té har jag ingen aning om!

MvH  Tsunamis

[Vargöga]
2012-03-17 11:24
#2

Har också bara hört talas om detta men aldrig testat.

Farwuq
2012-03-17 11:38
#3

Är inte vitt Te "finare" än grönt?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Alex
2012-03-17 15:10
#4

Jag har aldrig smakat, men fick idag en leverans från Singapore som bl.a innehöll ett vitt jasminte… Jag får väl återkomma efter jag smakat, om jag vågar! För det luktade mer som något man lägger i en skål för att få en mysig doft i hemmet än något man ska dricka. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
2012-03-17 19:40
#5

Liptons vita är goda! Har testat både hallon och granatäpple, hallon är godast. Smakade ett annat vitt för några år sedan som var rent ut sagt gudomligt men kommer inte alls ihåg varifrån det kom och hur det smakade…

Med vänliga hälsningar
Chess

tlover
2013-04-10 08:04
#6

Vitt Te är gott men jag föredrar Gult te själv

men det kan ju vara för att jag oftast köper bai/pai mu tan (king)

Vilket är typ det billigaste vita, kanske skulle köpa nått i 200 kronorsklassen (samma prisklass som gula) och testa och se om dom står Gult te på fingrarna då 😉

edit: vill testa! http://www.houseoftea.se/vitt-te/puttabong-white-ff-50-gram/product_info.php/cPath/21/products_id/945

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: