Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 2024 ggr
Luju
3/3/12, 12:33 PM

Gott hemmagjort förkylnings-te

När jag är förkyld brukar jag dricka svart vinbärs Te, med honung och tre eukalyptushalstabletter i, det funkar lika bra varje gång för mig Glad

Är det någon mer än jag som testat detta, eller om du brukar testa något annat lägg gärna upp receptet!

MVH Fröken Luju

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Luju
6/25/12, 8:45 AM
#1

Provade igår att he i Läkerol i temuggen för att jag hade slut med eukalyptus-tabletter hemma. Det funkade faktiskt helt okej, dock tog det en längre stund för dem att smälta i tekoppen

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

jagga-ewe
6/25/12, 9:02 AM
#2

När jag har ont i halsen dricker jag gärna hot wiskey. En slatt whiskey, kokande vatten, citronskiva och kryddnejlikor. Alkoholen går ur iom hettan, men det hjälper halsen.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Vargöga]
6/25/12, 3:25 PM
#3

Har inget speciellt Te när jag är förkyld. Tar det som finns hemma med en tesked honung. Hjälper inte ett dugg men just som klunken svälj så känns det bra.

plutopellis
6/25/12, 3:31 PM
#4

Håller med Vargöga, tar det som finns men med honung i. Jag hatar egentligen honung men just vid halsont gör det tet mycket lenare att dricka Glad

[malda]
7/6/12, 12:15 AM
#5

Vid förkylning eller halsont är Te av ingefära och citron fantastiskt! Man kokar bara upp vatten med skivad färsk ingefära i, samt någon skiva citron, och dricker det med mycket houng i. Lenande och helande.

Pelle Långlös
7/15/12, 6:29 PM
#6

Citronte med honung

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: