Annons:
Etikettrooibos-och-honeybush-rött-te
Läst 2414 ggr
MissInAction
3/17/12, 5:47 PM

Friggs Creamy blueberry

Köpte Friggs Creamy blueberry i dag. Rött ekologiskt och KRAV-märkt Te, men jag undrar hur miljövänligt det är när varje påse ligger i en plastpåse? Obestämd

Ganska gott var det iaf! Smakar vanilj och blåbär Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
tove.mcgrath
11/2/12, 5:45 PM
#1

plsatpåse lät konstigt att bli förpackade i :S men det är helt klart ett Te jag vill prova!

MissInAction
11/2/12, 5:54 PM
#2

Haha ja, verkligen låååångt ifrån ett miljö-tänk, som jag trodde att de ville framhäva Tyst


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

tove.mcgrath
11/2/12, 5:56 PM
#3

hahaha jaa :P Friggs brukar inte förpacka sina teer i annat än kartongen ju xD

MissInAction
11/2/12, 6:12 PM
#4

Ja exakt! Det blev en chock!
Men teet rekommenderas ändå om du gillar Rött te och blåbär och vanilj ihop. ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

ks.gerbil
11/2/12, 9:47 PM
#5

har faktiskt sett att flera olika teer med som är ekologiska och miljömärkta använder plast påsar haha

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
11/2/12, 10:01 PM
#6

Det låter väldigt gott, får se om jag hittar det så jag kan testa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[luneri]
11/4/12, 2:38 PM
#7

Ja, sådant brukar jag också fundera över. Det känns så onödigt att förpacka tepåsarna i en egen plastförpackning, men det kanske har ett syfte, eller om det är så för att det ska kännas lyxigare kanske.

Jag tycker det är jätteviktigt att man tar hänsyn till miljön, men i Sverige är vi ganska duktiga på det i jämförelse med andra länder.

ks.gerbil
11/4/12, 3:00 PM
#8

de använder plastpåsar för att smaken inte ska försvinna eller "spridas" tror jag

Gerbil-hemsidan hittar du R

MissInAction
11/4/12, 3:31 PM
#9

Hehe - hur lyxigt är plast egentligen? Tungan ute
Fast ja, jag förstår hur du tänker. Cellofan känns ju lite lyxigt, tänk om man skulle slå in alla tepåsar i cellofan!! Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Lillamor
11/4/12, 4:13 PM
#10

Plastpåsarna kanske är gjorda av återvinningsplast och att smaken kommer försvinna i vanlig förpackning tror jag inte på, då är det ett ynkligt Te när man tänker på all löste som packas i papperspåsar.Obestämd

ks.gerbil
11/4/12, 5:39 PM
#11

det är vad jag har hört sen säger jag inte att jag tror på det :P tycker också det låter helt dumt :PP

Gerbil-hemsidan hittar du R

[luneri]
11/6/12, 10:10 AM
#12

de förpackningar friggs har där tepåsarna ligger löst tillsammans, de smakar hur mycket som helst så tror inte heller att smaken skulle försvinna om de låg löst i lådan.

Jag har blåbär med Rött te från friggs och det är riktigt mycket smak i det teet.

ks.gerbil
11/6/12, 2:02 PM
#13

den där äppelpie Te plutopellis hade på te-cirkeln va i plast påsar och den va också eko Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Upp till toppen
Annons: