Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 3181 ggr
[JoannaStridh]
3/18/12, 11:20 AM

Hur gammal var du när du började dricka te?

Är bara lite intresserad! Själv började jag dricka Te när jag var ungefär sex-sju år. Om man ens kunde kalla det Te, kanske socker med lite Te i? Flört

När började du dricka TeSkrattande

Annons:
Luju
3/18/12, 11:31 AM
#1

I vår familj har tedrickande varit ett sätt att avsluta dagen med. Så jag började nog dricka Te någonstans mellan 10-15 års ålder. måste kolla upp det här, blev rätt nyfiken själv Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
3/18/12, 11:56 AM
#2

hmm… jag tror jag va rutn 6-7 år?

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
3/18/12, 11:58 AM
#3

Tror också jag var där runt 6-7 års åldern…

ks.gerbil
3/18/12, 12:08 PM
#4

fast jag hade nog smakat tidigare då jag har alltid varit jätte nyfken Tungan ute så om t.ex. mamma drack så hade jag nog oxå fått smaka Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

fridelfina
3/18/12, 2:48 PM
#5

Ingen aning, men minns att jag fått Te med mjölk och halstabletter och honung som barn vid hosta och förkylning. Så kanske redan som 2-3 åring gissar jag.

 
 

Bamse 08
3/18/12, 2:58 PM
#6

Jag har ingen aning, men tror kanske 5-6 Glad

Jag är uppväxt med Te så jag började nog ganska tidigt.

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
[Vargöga]
3/18/12, 3:24 PM
#7

Runt 10-11 år tror jag att det var.

ryttarn
3/18/12, 3:55 PM
#8

Ingen aning faktiskt. Började drika Kaffe när jag var 8 och The började jag med långt innan dess…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AkaiTsuki
3/18/12, 3:59 PM
#9

Ingen aning .. låter konstigt  xD men det var alltid där vid frukostbordet så man tog ju liksom det då :)

//Joanna

Yin&Yang
3/18/12, 4:46 PM
#10

Kommer i håg när jag var liten och mina storasystrar drack Te. Jag ville ju också dricka Te bara för att dem gjorde det, men jag hatade Te så tog kanske någon klunk och lämnade resten. Det gick lite i perioder när jag gillade Te och inte så vet faktiskt inte ^^

[Aquelegia]
3/18/12, 5:24 PM
#11

Har druckit Te så länge jag kan minnas, i samband med att jag själv kunde börja äta/dricka ordentligt. Dock bara roiboos. Det var stor vikt att skilja åt "vuxet" och "barns" mat och dricka. Svart te var något bara vuxna fick dricka.

[Momiji]
3/18/12, 5:30 PM
#12

Nån gång när jag var mellan 8 och 10 år

saraBvB
3/18/12, 6:24 PM
#13

Te har jag druckit länge skulle tro att jag var 5-6 år när jag började

Annons:
Catta-
3/18/12, 7:29 PM
#14

Vad tidigt alla började :P Jag började nog inte förens när jag var 16 :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Wand
3/18/12, 7:33 PM
#15

Jag har druckit Te i hela mitt liv. Antar att jag började då jag var 3-4 år med att få smaka en liten kopp med min mor, men jag har druckit det så länge jag kan minnas. 

Och nu är jag 18! Skrattande

Det första teet jag minns blev min favorit är jordgubbste, men nu är vanligt earl grey det bästa jag vet. Lägg till någon sockerbit och en god macka så har du den perfekta måltiden. Kyss

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Bamse 08
3/19/12, 5:45 PM
#16

Frågade mina föräldrar nu hur gammal jag var när jag började dricka Te och tydligen var jag bara några månader gammal när jag började Förvånad

What doesn't kill you makes you stronger.

dragonstar
3/19/12, 5:51 PM
#17

Jag vet inte, tror det var runt 2-4 år oldern vi gick från kvällsvälling till kvällste hemma hoss oss.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

ChristineL
3/19/12, 5:59 PM
#18

Vet inte alls, men i början drack jag med massa socker och mjölk i, sen en period drack jag utan nånting alls och nu är det med mjölk eller grädde.

PennyIIXC
3/19/12, 5:59 PM
#19

Min dotter började gilla att smaka på mitt Te (vitt grönt och rött) när hon var 8-9 månader!
Nu älskar hon Te! Jag är te-oman så dricker varje dag, och varje dag vill dottern också ha, men hon gillar även Svart te nu. :) (jag föredrar rött).
Hon tycker det är roligt att följa med och välja smak också!

Anterrabae
3/19/12, 7:44 PM
#20

Ingen aning, det har nog alltid funnits där när jag kunnat välja. Då var det Earl Grey med massa socker och mjölk.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
JanGBG
3/28/12, 2:21 PM
#21

GladDetta var en rolig tråd!

Jag var bara några år, hade "krupp" så jag fick varmt sött te(honung) med mjölk för att det skulle lindra i halsen, tror att min mor blande ut en värktablet i det för att få ner den i mig.

tlover
5/16/13, 9:38 AM
#22

Jag vet inte då jag inte minns så mkt från min barndom men eftermiddagsfikat innehöll Te i alla fall i mellanstadiet antagligen lite tidigare men mellanstadiet är det tidigaste jag är säker på att jag drack Te (himlagott eller lust och fägring)

l'm back

Zureel
5/16/13, 9:45 AM
#23

Vanligt Te började jag dricka i mellanstadiet.


Spruca
5/16/13, 9:46 PM
#24

13 år :)

Spruca

 

Upp till toppen
Annons: