Annons:
Etikettgrönt-te
Läst 3674 ggr
[ElisabethYL]
3/18/12, 7:25 PM

Vilka smaker har ni provat?

Jag undrar helt enkelt vilka smaker av Grönt te det finns? Vilka ni har smakat? Vad tyckte ni om de?

Annons:
plutopellis
3/18/12, 8:44 PM
#1

Ja du… Hmmm, är ju ingen stordrickare i just Grönt te men provat en del påsteer för att det tydligen ska vara nyttigt Flört citrus går bra, sen finns det någon med mango den var sådär.. Sen har jag hittat ett löste som kallas Piggelin som är blandning mellan grönt och svart det är helt ok men vet inte vad det innehåller Skäms köpte även något som hette något med skog som var väldigt blommigt och det var nog det enda gröna tet som jag sörplat i mig i mängder! Har ett som heter frukostte som är med bland annat äpple i men tror inte det är rent Grönt te men det är också riktigt gott.. Jag är frukig och blommig som du ser Glad men dricker helst svart eller blandning med svart..

Wand
3/18/12, 9:00 PM
#2

Earl Grey - Bästa smaken! 

Jordgubb, hallon, citron, vanilj, blåbär, svarta vinbär, sommar (tror det är en blandning av blommor…) och jag tror även att jag smakat någon fläder!
Linte har jag också smakat, och det var väldigt gott. 

Detta är då svarta teer, det är de enda jag dricker. Har smakat något grönt som jag inte alls gillade.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Ulricah
3/19/12, 7:15 AM
#3

Dricker nästan bara Grönt te och i lösvikt. Som löste finns det ju i princip lika många smaksättningar som på Svart te, en favorit är med havtornsbär i. Som påste är det lite tråkigare men jag har druckigt citrus, vanilj, jasmin, earl green och orient.

Men sen finns det ju olika gröna teer som inte är smaksatta, det är också gott Tungan ute

[Alenzi]
3/19/12, 12:30 PM
#4

Jag vill ha mitt gröna Te fairtrade och naturell. Är riktigt, riktigt kräsen när det kommer till grönt, av någon anledning. Det enda jag eventuellt kan tänka mig att variera med är en sort jag har fått av min kära mor (även den fairtrade och ekologisk Tungan ute) med ingefära och citrus; perfekt när man är lite småsnuvig och förkyld!

batski
12/4/12, 3:14 PM
#5

Jag har hittat 2 blandningar som jag gillar, båda av märket Clipper.

Chai Tea" rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://shop.goodstore.se/gront-te-chai-20st-clipper-eko-/1022-0

http://ekodirekt.jetshop.se/gront-te-jasmin-p-2143-c-196.aspx

Mimmi
12/4/12, 3:43 PM
#6

De gröna teer jag dricker är inte smaksatta, men de olika sorterna har ju förstås ändå olika smaker.

Jag har provat Sencha och Gunpowder, det ena är klassiskt japanskt och det andra klasiskt kinesiskt. Gunpowder är definitivt min favorit. Är även sugen på att prova på Matcha, men egentligen enbart för att det ser så häftigt ut! Oskyldig

Har inte smakat så många smaksatte gröna téer. Har grönt citruste från Garant hemma och man känner knappt smaken av själva teet - det är väldigt starkt smaksatt och smakar och luktar ungefär som godisen Refreshers. Ändå drickbart, men ingen favorit!

Har även provat ett hemskt Grönt te smaksatt med mint. Det smakade som munskölj, ingen höjdare!

Annons:
ks.gerbil
12/5/12, 12:46 PM
#7

Har bara smakat en med citron uuush

Gerbil-hemsidan hittar du R

Zondell
12/15/12, 5:17 PM
#8

Grönt julte testat. Kryddigt, starkt och passande i kylan. Mer http://zondell.bloggspace.se/1801157/Gront-julte/

batski
12/19/12, 4:19 PM
#9

Låter gott Zondell

[EmiliaLJ]
12/19/12, 8:10 PM
#10

Ja jag har druckit många olika sorter av grönt te….. synd att jag bara inte kommer ihåg dom, pga att jag bara drack en liten klunk och sedan hällde ut det (det smakade så illa)Tungan ute Jasmine-te har jag smakat och det  passar inte mig iallafall, och så grapefrukt-te (fyy blää säger jag bara om det téet). Ja jag har inte lyckats med att hitta ett Grönt te som passar mig :(

Zondell
12/19/12, 8:17 PM
#11

Emilia Det gröna Te som jag provat och som varit godast är Green emperior http://zondell.bloggspace.se/1794741/Kokoste/

[EmiliaLJ]
12/19/12, 9:12 PM
#12

Tack så mycket Skrattande Ska testa imoron och se om det något som passar mig Glad

Spruca
12/20/12, 12:22 PM
#13

Har bara provat citron xD Men den var riktigt god!

Spruca

 

Annons:
karro1999
12/22/12, 9:20 PM
#14

har aldrig druckit Grönt te.

tove.mcgrath
12/26/12, 5:54 PM
#15

Citron ingefära, en stor favorit hos mig!

Citron fläder, helt okej ganska kryddigt tycker jag.

Green Mango, gott med bra smak smakar dock inte så mycket mango :P

något grönt mint Te, det första gröna teet jag någonsin drack sen var jag rädd för gröna teer i flera år.

det är dom jag kan komma på :P

Zondell
12/26/12, 6:58 PM
#16

Citron fläder verkar gott. Något att tillverka själv framöver kanske?

tove.mcgrath
12/27/12, 11:55 AM
#17

kanske det :) jag köpte det men blir säkert godare om man gör det själv :)

[skymningsaga]
12/31/12, 4:51 PM
#18

smakat några men mareld,guava och jasmin är mina favoriter….

Hur många det finns hmmm, vet ej.

tlover
3/30/13, 9:04 PM
#19

Gun powder, gunpowder mint, Gyokuro, Sencha, organic Matcha, Matcha Midori, Bancha, Gen mai cha, hojicha, jasmie king Pearl, yin ho yasmine, melon seeds,  och många, många extremt många mer

l'm back

Pelle Långlös
3/31/13, 9:37 AM
#20

Har prövat några styckna men jag vet inte vad dom heter. Men den jag dricker nu heter Kejsarens gröna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Silver83
5/7/15, 5:40 PM
#21

Som #19 säger så har jag provat många gröna, men det jag pimplar mycket av just nu är ett jasmin Te jag hittade i en asiatisk affär. Det varierar vilket jag väljer, men för tillfället är detta en favorit.

farshus
5/8/15, 8:09 PM
#22

Yogi Te är ekologiskt och har väldigt många smaker

Upp till toppen
Annons: