Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 3934 ggr
ChristineL
3/19/12, 5:23 PM

Tekoppar

Tekopp v/s kaffekopp, inspireras av inlägg i en annan tråd ;)

Har du särskillda tekoppar och kaffekoppar? Eller har det kanske ingen betydelse vad du dricker ur?

Hur många tekoppar har du? Favorit?

Visa gärna bilder!

Annons:
hus-musen
3/19/12, 5:26 PM
#1

Har bara en Tekopp, en stor hög blå höganäskopp! 
Resten är kaffekoppar, men funkar att dricka Te ur ändå.

Qui dormit, non peccat

 


ChristineL
3/19/12, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har särskillda koppar till Te och kaffe, vet inte riktigt varför egentligen, men jag kan heller inte dricka vin ur ett ölglas :P Det bara är skillnad på hur det smakar helt enkelt. Och dessutom så smakar det inte Te längre om man tidigare druckit kaffe ur den koppen.

Bifogar bild på tekoppssammlingen ;) Den gula i mitten är favoriten, några har jag även flera av samma sort av.

Bamse 08
3/19/12, 5:42 PM
#3

Japp, jag har olika till kaffe och te Glad

Jag har 2 olika koppar till Te, en som jag vanligtis dricker ur och en annan som jag tar ibland om den andra är på diskning :)

What doesn't kill you makes you stronger.

Luju
3/19/12, 5:54 PM
#4

Jag har definitivt temuggar för Te och koppar till kaffe. för mig är kaffekoppar små och gärna med tillhörande kaffefat.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
3/19/12, 6:58 PM
#5

Nääa… Tror inte :P familjen har lite blandat fast jag har min egen mugg som jag har mitt namn på och den använder jag mmycke till Te ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Anterrabae
3/19/12, 7:23 PM
#6

Ja dels har jag små kaffekoppar med fat, i tunnt porslin och dels muggar i tunnt porslin till kaffe. Hittade även en mugg/kopp aom ser ut som en kaffekopp fast stor, de går också till kaffe.

Sen har jag cafe-temuggar eller lattemuggar till Te, muggar i grövre gods och enstaka "singelmuggar" till Te. Och såklart, farmors gamla stora Tekopp med fat. I tunnt gods och rymmer närmare fem dl. Den är min favorit! Har även ett par Jumbomuggar a 6-7 dl men de används sällan.

Ja, jag älskar muggar och koppar Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[luneri]
3/19/12, 8:49 PM
#7

Jag har speciella tekoppar. Bor hemma fortfarande och har köpt mine egna koppar jag dricker ur. Jag tycker det är så skoj med koppar att jag gärna köper en ny om jag hittar någon jag gillar.

Jag har 4 st tekoppar som jag använder. de är alla storaGlad

Lodis
3/19/12, 11:06 PM
#8

Jaa, det är roligt med tekopparGlad Trodde jag var ensam om att tycka det, hihi…

Jag har samlat på mig massor av temuggar. Har köpt många på loppis och Myrorna.

Nu köper jag inga fler, för jag får inte plats med dom i skåpet längre. Jag har hängt upp en del av dom på krokar i köket under tehyllan.

Ska räkna dom nån dag, jag skulle tro det är runt 40 st eller så.

[luneri]
3/21/12, 12:41 PM
#9

Jag tycker Indiska har så fina koppar. Men jag tycker det mesta är fint där visserligenTungan ute

Zabbio
3/21/12, 2:05 PM
#10

Vill ha stora koppar/muggar till både kaffe och Te.. Skäms Och blandar hej vilt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Alex
3/22/12, 10:46 AM
#11

Det är helt klart skillnad på te- och kaffemuggar! Och jag älskar muggar, har en hel hög (fick ju till och med köpstopp av min f.d sambo för att vi inte fick plats med alla muggar Skäms).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Vargöga]
3/22/12, 5:37 PM
#12

När jag bodde tillsammans med min ex-man så¨hade jag alltid en viss sort till kaffe som gästerna fick medan jag behöll de finaste kopparna till mitt Te.

tlover
5/13/13, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu dricker ju vi inte kaffe men v bjuder på kaffe ibland och det är speciella kaffekoppar (min mamma har till och med en egen kaffekopp hemma hos oss) dom som används till vardags används till Te och Örtte.

Hur många jag har vet jag inte 20-30 st kanske 😊vissa är bara för finbesök, vissa är "västerlänska och används bara till Örtte och Pu-erh och vissa är österlänska och används till Te 😃

Vissa är bara prydnad hittills också som tex mina koreanska tekoppar

l'm back

Annons:
Zureel
5/13/13, 1:57 PM
#14

Själv dricker jag bara Te men jag brukar oftast ha fryskaffe hemma för besökare förr förra gången min mamma hälsade på använde hon min favorit Tekopp till kaffe upptäckte det inte förren det var för sent den blev diskad extra noga efter det 😛


Tarotstollan
5/13/13, 6:19 PM
#15

Självklart har jag olika till kaffe och te😉. Mina kaffekoppar kommer fram kanske en gång om året om jag har någon kaffegäst. Allt annat är temuggar och jag har skåpen fulla.
Dricka Te i en kaffekopp, aldrig!
Då skulle jag få sitta med kannan framför mig och fylla på hela tiden och dessutom skulle det bli för sött med Hermesetas tabletten som är precis lagom i en mugg.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
5/13/13, 6:21 PM
#16

#15 mina favorittekopar är mellan ½ -1½ dl stora, klassiska kinesiska eller japanska gillar jag.

Då dricker jag teet långsammare och njuter mer vilket är väldigt ekonomiskt då man köper "dyra" teer

l'm back

Tarotstollan
5/13/13, 6:36 PM
#17

Förstår att du vill njuta av ditt dyra Te.
Mitt Te är ju mera vardagste och jag dricker det ju till brödgåsar, mat och kakor osv.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
5/13/13, 6:48 PM
#18

#17 själv tycker jag inte teerna jag dricker till vardags är dyra men jag vet att vissa tycker det men att dricka ur en fin kopp (jag tycker ju östasiatiska koppar är fina också) så känns det mer lyxigt och vardagslyx är det inge fel med 😃andra har kanske andra saker som är vardagslyx däremot

l'm back

Upp till toppen
Annons: