Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1956 ggr
Paltn
2012-03-19 19:57

Recension - Kokosolja

Luju här på iFokus hittade på en blogg att man kunde ha kokosolja i Grönt te för en mjuk fin smak av kokos.

Är själv helt galen i kokos så vid första bästa besök på affärn så skaffade jag en burk av denna kokosolja, kokade mig en kopp svart tropiskt Te på kvällen och la i en dryg tesked av oljan.

Resultatet blev riktigt najs, luktar före första helt underbart för någon som gillar kokos, smakmässigt så är smaken av kokos väldigt mild, men den finns där.

Då bloggen Luju läste på säger att det ska vara Grönt te så testade jag också ett grönt fläder/citron-te med lika mycket kokosolja.

Resultatet blev lika väl där, doftar underbart och smakar svagt kokos.

Ett minus på oljan finns dock, den gav ju självklart en "oljig" känsla på läpparna efter man tagit sig några klunkar, inget allvarligt störande men en udda känsla då det inte hör till vanligheten när man dricker Te.

Rekommenderar de som gillar kokos att testa!

//Paltfan

// Paltfan

Annons:
[Alenzi]
2012-03-19 20:10
#1

Man kanske skulle kunna smaksätta teet med torkade flingor av kokos? =)

Luju
2012-03-19 20:20
#2

Det hade jag tänkt testa. Har bara inte tagit mig tid att göra det. Gröpte ut en kokosnöt för ett tag sen och av det torkade jag kokorflingorna som blev av kokosen. Glad

Jätte bra recention Paltn!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Paltn
2012-03-20 07:32
#3

Frågade en arbetskamrat som dricker mycket Te ifall han testat detta men det hade han inte, DOCK brukar han ha kockosolja i varm chocklad och sa det blir riktigt gott, lär ska testa det jag också!

// Paltfan

Luju
2012-03-20 08:29
#4

Oj, olja med mjölkdryck. Spännande, berätta gärna om det Glad FAst iofs, att kokos och choklad är ju gott!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Paltn
2012-03-20 20:26
#5

Testade med chocklad nu och det blev ungefär samma resultat som med teet, mycket mild smak av kockos och en ljuvlig doft.

Dock ingen "oljig" känsla, kanske har att göra med att chockladen eh gjord på mjölk och Te på vatten vilket ger en annan ytspänning.

// Paltfan

Yin&Yang
2012-03-20 21:11
#6

Jag älskar kokos, ska testa :)

Annons:
[förgätmigej]
2012-03-21 09:38
#7

Titta in på kolhydraterifokus där finns mycket skrivet om kokosolja. Oljan är mycket nyttig!

Upp till toppen
Annons: