Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 4074 ggr
[luneri]
3/21/12, 1:30 PM

OT-Godaste chai latte

Kanske detta inte passar in i teforumet, men jag tänkte ändå skriva denna tråd eftersom det är en dryckGlad

Vilken är den godaste Chai latten ni druckit?

Jag tycker Espresso House chailatte är den absolut godaste. Jag har testat på andra kaféer, men denna tar priset.

Jag ska även testa Starbucks Chai latte nu när de öppnat i Göteborg.

Annons:
Ratlings
3/21/12, 1:32 PM
#1

Håller helt med dig, inget jag smakat slår EH's chailatte! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

ho0mii3z
3/21/12, 7:00 PM
#2

finns en jätte god Chai latte i Skärholmens torg på billströms, om de är någon här så hoppa in o ta en kopp!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Tsunamis
3/21/12, 8:14 PM
#3

Starbucks var ingen höjdare gämfört med Espresso House ärligt talat. Minns inte exakt vad skillnaden var men en smakade inte lika fräscht utan lite som dassigt pulver utrört i mjölk (Ja det är ju så EH gör sin men tänk er en distinkt pulversmak!)

Men jag tycker ni ska testa den så får ni se själva Glad Synd på Starbucks priser gämfört med Kaffe-kort + avhämtning på EH.

Det godaste chai-teét jag druckit var på en indisk restaurang men de gjorde den också från grunden. Tror inte de serverar det längre eller iaf så har de bytt ägare och kanske personal…

MvH  Tsunamis

hus-musen
3/21/12, 8:55 PM
#4

Expresso house har ju ingen bra Chai latte där jag varit iaf. Jag föredrar faktiskt Wayne's coffe.
Eller hemmagjord, mums!

Qui dormit, non peccat

 


Tsunamis
3/21/12, 9:08 PM
#5

Ja den är ju inte superoptimal eftersom den görs på pulver. Vet inte om det spelar sån stor roll om den görs pulver eller sirap som vissa andra fik gör den på båda är nog lika 'fake' eller konstgjord. Bäst är ju att göra egen men det har man ju inte tid med hehe Glad

Ska nog testa Waynes nån gång!

MvH  Tsunamis

[luneri]
3/22/12, 11:42 AM
#6

Jaså, värt att testa Starbucks iaf. Jag var där i helgen och drck deras varm choklad med hasselnöt, den var något av det sötaste jag druckit. hade svårt att få i mig hela:S

Waynes coffee ska jag också testaGlad

Hmm, kanske man ska försöka sig på en egen hemmagjord chailatte någon gång.

Annons:
Luju
3/26/12, 10:12 AM
#7

cocholatte tycker jag om. Lite OT, men det är nog enda gången då jag kan dricka kaffe :) Är dock osäker på om jag har smakat chailatte. Hur gör man det själv?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

hus-musen
3/26/12, 10:31 AM
#8

Finns två olika chailatte, man kan köpa Chai latte sirup som de använder på cafe, bara värma mjölk och röra ut.
Eller så kokar man chai-te, ett kryddigt Te med bla kanel och sedan tillsätter mjölk.

Qui dormit, non peccat

 


vaanjja
3/26/12, 10:58 AM
#9

Hur smskar Chai latte? Vissa hatar och vissa älskar… vet inte om det är värt pengarna att testa! ;)

hus-musen
3/26/12, 11:02 AM
#10

Beror ju på vart du köper Chai latte eller om du gör den hemma!

Grunden i Chai latte är väl kanel, kardemumma, ingefära, nejlika, lite socker och mjölk. Så den (om den är gjord på det vis jag vill) är ganska stark och kryddig, men ändå len i smaken pga mjölken.

Qui dormit, non peccat

 


vaanjja
3/26/12, 3:05 PM
#11

#10 mm, låte gott i mina öron. Får väl prova nån gång. Kan nog itne göra hemma, då måste man väl ha mjölkskummare? :)

hus-musen
3/26/12, 3:11 PM
#12

#11 Nee jag har ingen mjölkskummare jag heller, brukar bara vispa som fasiken så det blir lite skum. Är inte så förtjust i skummet ändå!

Qui dormit, non peccat

 


[Alenzi]
3/26/12, 3:27 PM
#13

Om man har en liten slutt mjölk kvar i kartongen kan man skaka om den rejält en minut eller två, det ger faktiskt riktigt bra skum har jag upptäckt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: