Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Tetillbehör

Tesakern från utlandet

2012-03-24 13:17 #0 av: Luju

Har du varit på semester någongång och fått med dig något gott te, en fin tekopp eller en speciell tesil som bara används till en speciell te-ceremoni.

Skriv gärna och berätta om det här, och visa gärna en bild på det om du har!

Anmäl
2013-05-17 14:36 #1 av: tlover

Jag har i princip aldrig varit på semester i utlandet (de enda gånger jag har det var jag så liten att jag inte hade ett teintresse än)

Men på bröllopsresan köpte jag två koreanska koppar, ett Darjeeling te(eller det fick jag) och hojicha och inget av det går att köpa i stan jag bor i och endast darjeelingteet kan man skaffa i närmaste storstad

Anmäl
2013-06-09 08:49 #2 av: Zureel

Jag köpte äppelte och en servis till när jag var i turkiet men det är nog det mest terelaterade jag köpt när jag varit utomlands.

Anmäl
2013-06-12 14:31 #3 av: karro1999

jag ska åka till Turkiet, kanske ska köpa nåt tetillbehör eller nåt där om jag hittar, har aldrig varit utomlands så har inte kunnat köpa nåt från andra länder innan

Anmäl
2013-06-12 15:23 #4 av: Pelle Långlös

När jag var yngre köpte jag en sån där souvenirmugg som typ alla har. Haha. Den finns inte kvar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-06-13 13:30 #5 av: Effie

När jag var..få se nu, det var väl i Istanbul, för många många år sedan, så köpte jag teglas, små, lätt kurviga, med glasfat till. Teet gick inte att dricka där, men glasen var trevliga. Men de har försvunnit någonstans; i senaste flytten fanns bara några av faten kvar, och dem har jag inte behållit.
Och förmodligen köpte jag te på Sri Lanka, men det minns jag faktiskt inte.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.