Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1249 ggr
Luju
3/24/12, 1:17 PM

Tesakern från utlandet

Har du varit på semester någongång och fått med dig något gott Te, en fin Tekopp eller en speciell Tesil som bara används till en speciell te-ceremoni.

Skriv gärna och berätta om det här, och visa gärna en bild på det om du har!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
tlover
5/17/13, 2:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har i princip aldrig varit på semester i utlandet (de enda gånger jag har det var jag så liten att jag inte hade ett teintresse än)

Men på bröllopsresan köpte jag två koreanska koppar, ett Darjeeling te(eller det fick jag) och hojicha och inget av det går att köpa i stan jag bor i och endast darjeelingteet kan man skaffa i närmaste storstad

l'm back

Zureel
6/9/13, 8:49 AM
#2

Jag köpte äppelte och en servis till när jag var i turkiet men det är nog det mest terelaterade jag köpt när jag varit utomlands.


karro1999
6/12/13, 2:31 PM
#3

jag ska åka till Turkiet, kanske ska köpa nåt tetillbehör eller nåt där om jag hittar, har aldrig varit utomlands så har inte kunnat köpa nåt från andra länder innan

Pelle Långlös
6/12/13, 3:23 PM
#4

När jag var yngre köpte jag en sån där souvenirmugg som typ alla har. Haha. Den finns inte kvar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Effie
6/13/13, 1:30 PM
#5

När jag var..få se nu, det var väl i Istanbul, för många många år sedan, så köpte jag teglas, små, lätt kurviga, med glasfat till. Teet gick inte att dricka där, men glasen var trevliga. Men de har försvunnit någonstans; i senaste flytten fanns bara några av faten kvar, och dem har jag inte behållit.
Och förmodligen köpte jag Te på Sri Lanka, men det minns jag faktiskt inte.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: