Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 3816 ggr
Lodis
2012-03-26 22:23

Recension Grön Rooibos

Jag köpte hem lite grön Rooibos från House of Tea i veckan.

Denna gröna Rooibos är visserligen grön men innehåller även röd Rooibos.

Färgen blir röd och smaken blir väldigt nära en vanlig röd Rooibos.

Jag har granskat om jag missat något i beskrivningen, men där nämnes inget om att den gröna skulle vara uppblandad på något sätt. Däremot kan man om man förstorar upp bilden på teet urskilja röda inslag.

Så resultatet i min smak blir en förvisso god röd Rooibos, säkert lite nyttigare än den rena röda, dock inte så grön som en grön Rooibos borde vara…Flört

http://www.houseoftea.se/rooibos/green-rooibos-ekologisk-70-gram/product_info.php/cPath/34/products_id/717

Annons:
Tsunamis
2012-03-26 22:42
#1

Hmm… Tycker du ska maila dem och fråga faktiskt. Röd blir den inte av de röda bitarna utan från barken rent generellt sett vad jag förstått det som men jag ser också lite rött i min gröna Rooibos här hemma. Frågan är ju om det ska vara så eller inte.

MvH  Tsunamis

Lodis
2012-03-26 23:40
#2

Sååå, kan det vara så att den gröna rooibosen faktiskt ska vara lite röd?

Jag ska maila dom får vi se Glad

Lodis
2012-03-27 22:17
#3

Grön Rooibos ska vara lite röd enligt House of Tea. Den är ändå ofermenterad och 50% nyttigare än vanlig röd Rooibos. Dock 50% mindre nyttig än Grönt te.

Jag är förvånad att den är så röd och smakar det samma som röd, men samtidigt glad att det just är bara grön Rooibos i min påse Glad

Då blir min recension på denna gröna rooibos: Smakar väldigt likt en röd Rooibos, men vetskapen om att den har dubbelt så mycket antioxidanter gör den ändå godareFlört

vinteralvan
2012-03-28 14:31
#4

Förlåt en okunnig men vad skillnaden på röd och grön Rooibos? Jag har alltid trott att Rooibos är Rött te bara.

Tsunamis
2012-03-28 15:33
#5

den är inte fermenterad, men eftersom Rooibos inte är blad från tébusken så heter ofermenterad Rooibos helt enkelt grön Rooibos.

Fermenterar man grönt té så heter det sen svart té.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: