Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2948 ggr
fidojunior
2012-04-02 20:34

Lipton grå och gul påse

Vad är det för skillnad mellan Liptons gråa och vanliga (gula) påsar? Deras Earl grey är grå och min pappa tog hem jordgubbs- och bärte från Lipton som också var i gråpåse. Annars brukar ju deras förpackningar numera vara gula. Jag har inte sett den gråa varianten i affär, tycker att jordgubbstéet från den gråa är godare än den gula.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
BaraLisa
2012-04-02 20:35
#1

Har jag också undrat…

Med vänliga hälsningar Lisa

 

fidojunior
2012-04-02 20:37
#2

Då är jag inte ensam haha. Har kollat på jordgubbssmaken på båda och enda skillnaden jag upptäckt är färgen. Obestämd

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ks.gerbil
2012-04-02 21:10
#3

va förstår inte riktigt xD du undrar varför deras earl grey påse är grå istället för gul eller? o.O fattar inte haha

Gerbil-hemsidan hittar du R

fidojunior
2012-04-02 22:11
#4

#3 Förstår att det kan vara svårt att förstå. :P Men hittade bilder så det blir lättare.

Liptons jorgubbste, den som jag har sett i affären http://thereseskold.blogg.se/images/2010/lipton-strawberry-tea_111817005.png

Liptons andra jorgubbs Te som jag inte har sett i affären men som min pappa har tagit hem från jobbet och som jag tycker smakar lite godare http://www.cafebar.se/images/lipton-strawberry-170,333.jpg

Vad är det för skillnad mellan dem? Det är det jag undrar haha. :)

Och den där lilla grodan har jag för mig finns på Liptons nya frukttepåsar (de har ändrat utseende från grön & gul, till bara gul).

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ks.gerbil
2012-04-02 22:14
#5

det vekar vara lite finare Te den gråa tror jag..  inte alls säker men vad det ser ut att vara :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Evahelene
2012-04-02 23:26
#6

Den gråare förpackningen är det för att man lättare ska se att det är något som skiljer sig från det vanliga téet. Rainforest Alliance kan ni läsa om här. Jag försöker gynna den organisationen så fort jag har möjlighet (har dålig ekonomi) genom att köpa varor med deras logga på.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Annons:
ks.gerbil
2012-04-03 10:25
#7

6# och på det sättett får teet också bättre kvalite, är det inte så?

Gerbil-hemsidan hittar du R

fidojunior
2012-04-03 14:40
#8

#6 Det är nog så, nu när jag tänker efter så är det nog ingen groda på deras vanliga frukttéer.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Evahelene
2012-04-03 21:43
#9

#7 Det kan vara så.Glad

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Upp till toppen
Annons: