Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

lämna kvar?

2012-04-03 15:24 #0 av: ks.gerbil

är det nån här som sätter i löven i teet direkt (löste då) och sedan dricker med löven kvar i? Vi hade några kompisar som gjorde det men jag vill inte smaka det känns äckligt Tungan ute vad tycker ni?

Anmäl
2012-04-03 15:32 #1 av: Bamse 08

Jag har provat det en gång men man får ju bladen i munen vilket inte är så gott Tungan ute

Anmäl
2012-04-04 14:54 #2 av: PandanNilsson

Inte testat med avsikt. Utan påsen hade gått sönder och man fick smak bladen i munnen, kan hålla med #1 Att de inte var specielt gott Tungan ute

Anmäl
2012-04-05 15:58 #3 av: ks.gerbil

hehe det nappar inte här heller haha Tungan ute

Anmäl
2012-04-05 16:55 #4 av: [JoannaStridh]

(fixade lite stavfel <3)

Jag har aldrigt provat det, vill inte göra det heller! Vet hur nog jobbigt det är när det kommer några små blad i munnen...

Mamma klagar alltid på att jag är så petig!

Anmäl
2012-04-05 17:22 #5 av: bea28

Jag har druckit te då tebladen legat direkt i vattnet flera gånger, tycker inte att det är något problem :) Är nog mest en vanesak, tror jag. Och efter några gånger lär man sig att inte dricka "bottenskrapet" (som jag ändå tycker är helt ok). Kaffesump klarar jag dock inte, det om något smakar urrk Tungan ute

Anmäl
2012-04-05 19:09 #6 av: plutopellis

Blev serverad det så på en restaurang en gång så var ju bara att dricka och se glad ut. Fast drack upp snabbt så det inte blev för starkt, hehe! Men de svällde upp och stannade i botten så gick riktigt bra Glad

Anmäl
2012-04-05 19:10 #7 av: ks.gerbil

6# vilken tur Flört

Anmäl
2012-04-05 19:16 #8 av: abbis

Te som kan ligga kvar typ rooibos etc går väl bra.Teet sjunker ju till botten efter ett tag .Så man slipper sila det mellan tändernaFlört

Är väl inte att rekommendera svart el grönt te då det blir bittert..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.