Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övriga tesorter

Vitt te med smak av granatäpple

2012-04-10 20:26 #0 av: plutopellis

Köpte jag idag, Liptons. Mitt första vita te. Älskar ju granatäpple så tänkte att det här kan ju inte bli fel. Och det smakar faktiskt granatäpple! Blev positivt överraskad Glad valde att ta första koppen utan något alls men tror det skulle smaka gott med en skvätt mjölk i också, får det bli imorgon Tungan ute

Anmäl
2012-04-10 21:51 #1 av: Luju

Jag köpte ett vitt te till min syster i födelsedagspresent, men hann aldrig smaka det. Vill gärna testa ett vitt te någongång i framtiden dock Glad

Anmäl
2012-04-11 10:34 #2 av: plutopellis

Blev en ny kopp nu på morgonen, med en skvätt mjölk i. Kan jag ana ett nytt favoritte? Kanske kanske Tungan ute

Anmäl
2012-04-11 16:42 #3 av: Jofiel

Jag har köpt ett vitt te med hallon och physalis. Det var mitt första vita te men jag blev inte så imponerad tyckte det smakade beskt och så luktade det lite parfymaktigt Obestämd

Men jag ska nog också prova med en skvätt mjölk i så kanske det blir bättre.

Anmäl
2012-04-11 17:42 #4 av: plutopellis

Läste på förpackningen att vattnet ska vara 90 grader och ej dra i mer än 2 min för att minska det beska. Jag tog mitt vatten strax innan det höll på att koka och lät dra runt 2 min, och då kände jag inget beskt :)

Anmäl
2012-04-11 18:12 #5 av: Jofiel

#4 Tack så mycket för tipset. Det ska jag prova Glad

Anmäl
2012-04-14 18:17 #6 av: Chestnut

Älskar det teet!

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-04-14 18:48 #7 av: Alex

Kul! Vitt te har jag aldrig smakat, men har svart löste med smak av granatäpple hemma. Det är gott! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.