Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1215 ggr
Luju
2012-04-11 17:51

Recention - After Eight te

Köpte härom veckan en påskpresent till mina föräldrar, det blev två Tesorter från Thé-shoppen här i Luleå. Jag köpte ett påsk-te och ett

After Eight te

Typ: Lös-te, svart tePris: 28 kr/hg

………………..Doften
Lukten som mötte mig när jag öppnade påsen var fantastiskt gudomlig! Man känner verkligen den mörka chokladen blandat med den friska mintsmaken.

**………………..Tillagning
**Vi valde att tillaga teet i kastrull eftersom vi var flera som skulle dricka samma Te. Vi satte i ungifär tre teskedar med Te till tre muggar vatten och lät vattnet nästan koka upp (bubblorna stora som guldfiskögon).

**………………..Smaken
**Jag valde att dricka det utan något till, alltså inget mjölk/socker/honung för jag ville ha fram smaken. Den chokladiga och mintiga doften som jag kände innan fanns där dock lite svagare än jag hade hoppats på. Men over all så var det ett gott Te!

**………………..Annat
**Bladen som vi fick över från kokningen kunde vi använda igen, men tänk på tat låta vattnet bli lite varmare och låt bladen ligga i lite längre än vid första kokningen, dock tappar teet lite av smaken vid kokningen andra gången, men det går bra att dricka ändå.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
plutopellis
2012-04-11 18:57
#1

Åh det hade varit roligt att ge till min syster Glad undra om de säljer det här i Halmstad…

ks.gerbil
2012-04-11 19:16
#2

njush skulle jag säga Tungan ute mynt inte riktigt min grej Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-04-11 20:11
#3

#2 Håller med dig, mår illa av mintlukt men min syster älskar after eight! Köpte sånt pulver jag kom över till henne som man skulle göra varm choklad på och det gillade hon starkt Glad

ks.gerbil
2012-04-11 21:02
#4

3#jag har svårt att ta medicin när det smakar mynt känns som om jag ska spy :P haha en gång köpte mamma mint-te och jag vägrade ge kartongen till gerbilerna för de skulle lukta mint xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Aribigga
2012-04-11 21:16
#5

Jag tyckte det verkade vara en intressant smak, får knata iväg till en tebutik och fråga efter det tror jag Glad

lurvponnyn.vimeddjur.se

Julina
2012-04-11 21:59
#6

Tack snälla Julia för de mysiga påskpresenterna!!!

Sitter precis och njuter av aftereigth te  …jag ääääälskar det Glad

Annons:
Luju
2012-04-11 22:09
#7

Plutopellis, om du inte skulle hitta det hos dig så kan jag gå in och köpa ett halft hekto eller så, och skicka det till dig om du skulle vilja. Det är bara att skicka ett PM till mig så kan vi fixa det Glad

Aribigga, det var en intressant smak. Jag gillade den! Hoppas du hittar den Glad

Julina, Åh va bra att det smakade! Ska ta en kopp nästa gång jag kommer hem Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

plutopellis
2012-04-11 22:18
#8

Åh tack snälla! Ska kolla här när jag har tillfälle annars kommer jag definitivt höra av mig! Så snällt Kyss

Upp till toppen
Annons: