Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1521 ggr
Luju
2012-04-14 23:37

Temuggar till annat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker om muggar, och inte bara att dricka Te ur dem. Ibland tycker jag även om att se på dem som små skålar med handtag. Iafton fick en av mina muggar bli en chokladpuddings-mugg.

Brukar du använda dina temuggar till något annat än bara tedrickande?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Tarotstollan
2012-04-15 04:33
#1

Förra året slog jag sönder en av mina stora tekoppar, men jag limmade ihop den och sen planterade jag en mini begonia i den. Tillsammans med fatet blev det riktigt gulligt! Hade den stående på köksbordet hela förra sommaren, skall plantera i den nu igen så fort någon mini blomma dyker upp i affären som passar.

Fast denna koppen var ju trasig! Något annat att använda hela koppar till vet jag inte. Jag har så många koppar, muggar och skålar så jag behöver inte använda dem till annat än vad det skall va i demSkäms!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Aribigga
2012-04-15 07:17
#2

Oh ja! Pennställ! Har ett par jättefina koppar jag fick i födelsedagspresent förra året, dock är de hemska att dricka ur så de får stå på skrivbordet med pennor ich penslar i. Annars så gillar jag att äta youghurt ur koppar, och mina koppar går både som Te och chokladkoppar.

lurvponnyn.vimeddjur.se

ks.gerbil
2012-04-15 12:09
#3

hmm… ibland när vi inte har några glas kvar så dricker jag vatten i dem Tungan ute annars har vi använt några till att göra egna ljus det blev väldigt lyckad!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Cordata
2012-04-15 12:40
#4

Jag använder temuggar till att odla krasse ibland :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

plutopellis
2012-04-15 13:36
#5

Mina stooora muggar använder jag när jag äter/dricker soppa.. Annars brukar jag bland mjöl+vatten när jag reder såser och så.. Men mest är det till Te! Gubben dricker kaffe och använder samma muggar som jag men det går bra Glad

Upp till toppen
Annons: