Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 2984 ggr
[Alenzi]
4/15/12, 2:08 PM

Värsta upplevelsen?

Känner mig riktigt sur idag, så jag tänkte starta en tråd om dåliga te-upplevelser. Jag börjar med att dela med mig av en egen:

Förra året var jag utbytesstudent, och bodde ensam i en liten etta. Det var väldigt sent och långt efter läggdags, men jag skulle tvunget dricka Te. Jag hällde som vanligt upp ett latteglas kokande vatten över en kula löste - och spillde på något vis ut hela eländet över låren! Det gjorde helt otroligt ont, och jag fick ta en taxi till akuten efter en halvtimma i duschen under iskallt vatten. Det visade sig att jag fått andra gradens brännskador, och fick dras med rejäla blåsor (den ena var 12 cm lång, den andra nästan 20.. Ja, jag mätte, så typiskt mig Tungan ute) på båda benen i ett par veckor.

Annons:
hus-musen
4/15/12, 2:12 PM
#1

Gjorde något liknande, skulle ta en kopp Te och sätta mig i soffan, halvvägs så snubblar jag och häller hett Te över foten.. Aj!

Qui dormit, non peccat

 


Luju
4/15/12, 2:17 PM
#2

Största som jag har bränt mig på Te, och i jämförelse med dig Alenzi går mitt knappt att jämföra med ditt, men tungspetsen har fått sig en törn rätt så många gånger

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

DesK
4/15/12, 2:18 PM
#3

Fy vad tråkigt! Jag har hittills inte gjort något sånt, men jag var jätterädd att det skulle hända när barnen var små, jag har nämligen dåligt balanssinne. Det värsta jag har råkat ut för var när en lärare bjöd hela klassen på engelskt afternoonte och jag tvingades dricka Te med mjölk i, vilket min mage inte alls klarar av + att läraren ifråga hade förväxlat socker och salt, så vi fick alla salt i våra tekoppar Rynkar på näsan

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Catta-
4/15/12, 2:21 PM
#4

Jag har inte råkat ut för så allvarliga händelser. Har hänt ibland att jag bränt mig i munnen men inte farligare än så :P

Sen ska man väl inte kyla med jättekallt vatten om man bränner sig? Jag har hört att man då istället kan få kylskador. man rekomenderas att kyla med svalt vatten tror jag.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

plutopellis
4/15/12, 2:23 PM
#5

Har gjort precis samma, fick gå till distriktssköterska i över två veckor dagligen för att lägga om låret. Andra gradens brännskda :/ hade sträckt mig över muggen fastnat med ärmen i skeden och fick allt i knät. Ni kan tro att jag tjöt!! Mamma och syrran fick in mig i duschen sen var det vc där jag hamnade i chock. Men som jag minns hade jag inte ont av det sen när det lagts om.. Men det var enorma blåsor och det var inte vackert när de brast! Första året såg man att huden var ljusare men nu ca tio år senare syns ingenting :)

Aribigga
4/15/12, 3:38 PM
#6

Det verkar vara farligt att dricka Te!

Det värsta jag har gjort var när jag satt trött en morgon och tittade på lite länkar, kollar på en film där de har i mentos i en cola light och flaskan flyger rätt mot kameran (skärmen) reflexmässigt rycker jag till med armarna som för att skydda mig och har ut allt mitt Te över tangentbord och skrivbord…

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
ks.gerbil
4/15/12, 6:05 PM
#7

oj vad farligt det är att dricka Te! men vad har jag gjort….  jo det va nog det som hände mig förra veckan Tungan ute att jag brände hela min tumme med kokhett vatten ObestämdTungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

[JoannaStridh]
4/15/12, 6:52 PM
#8

Tror jag ryckte till (utan anledning?) och fick kokhett Te över hela mina nylonstrumpbyxor! Väldigt trevligt, brännskadad med nylon lite fastlimmat här och där.

Usch.

ks.gerbil
4/15/12, 6:59 PM
#9

jo kom precis på en grej… jag va typ 5 år och mamma och jag va typ på en cafe och mamma hade kaffe och jag Te jag satt där med min Te i händerna så kom en man och puttade min stol -.- jag fick Te på min arm och brände mig.. mamma tog mig till sjukhuset men kommer inte ihåg vad som hände sen Obestämd

Gerbil-hemsidan hittar du R

Cordata
4/15/12, 10:46 PM
#10

Det är därför mina vänner, som man ska ha mjölk i teet. Då blir det inte så varmt att man får brännskador Flört

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Tarotstollan
4/16/12, 1:59 AM
#11

#3. Jag hade aldrig ens smakat på teét med mjölk i! Antingen hade jag bara låtit det stå eller gått och tömt ut det. Det har jag gjort flera gånger! Jag avskyr mjölk och slutade dricka det när jag var ca 5-6 år!

Bränt mig på armarna  och på händerna har jag gjort ofta.Sätter numera löst plåster över brännskadorna, de har inte varit så stora att jag behövt åka till akuten.  Försöker verkligen tänka mig för numera!

Den enda gång jag hamnat på akuten med brännskador, var jag ca 2 år gammal.Men då hade jag rivit ned köksduken över mig där min pappas kaffekopp stod. Jag rev sönder de stora blåsorna innan de hann stoppa mig och de märkena har jag fortfarande kvar på min överarm! Det är många år sedan det hände!!!!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/16/12, 2:22 AM
#12

Kom ju på att det var värsta teupplevelsen jag skulle skriva om och inte om brännskadorSkäms! Min handlade om att dricka Te och det var vidrigt! Fick ju gå och borsta tänderna efteråt! De som är intresserade av hela historien kan läsa om det i "bortglömda teér". Kan bara säga" drick inte gamla teér"Foten i munnen!!!!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
4/16/12, 6:49 AM
#13

#10, jag hade mjölk i ;) hihi

Annons:
Upp till toppen
Annons: