Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 1207 ggr
ks.gerbil
4/16/12, 8:13 PM

stor eller liten sked?

vad använder ni? berätta gärna varför!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Alex
4/16/12, 8:17 PM
#1

Jag använder inte sked alls, då jag inte har något i teet. Men ska man använda sked är det väl självklart, det finns väl en anledning till att den lilla heter tesked. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ks.gerbil
4/16/12, 8:19 PM
#2

haha jag använder stor sked haha sådan vanlig matsked haha Tungan ute man får upp mer Te i den och det är mysigt att drika så när det fortfarande är lite varmt Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
4/16/12, 8:57 PM
#3

Jag använder en tesked med långt skaft. Tror att de används till Irish Cofee drinkar! Fast dessa skedar medföljde de två koppar och fat som jag beställde.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vaanjja
4/17/12, 8:22 AM
#4

Jag tog annat, för jag brukar inte ha något i mitt Te! Ibland dricker jag honungsvatten och då har jag en liten sked. :)

fidojunior
4/17/12, 9:16 AM
#5

Jag brukar ha en liten tesked.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

plutopellis
4/17/12, 11:46 AM
#6

Fick välja annat för använder ingen Glad

Annons:
Bamse 08
4/17/12, 12:37 PM
#7

Liten, om jag andvänder sked.

Blir så klumpigt med stor sked.

What doesn't kill you makes you stronger.

hus-musen
4/17/12, 12:38 PM
#8

Liten sked, tycker inte om stora skedar :)

Qui dormit, non peccat

 


ks.gerbil
4/17/12, 3:52 PM
#9

haha.. och jag själv här som dricker med stor xD

Gerbil-hemsidan hittar du R

Chieko
4/17/12, 6:10 PM
#10

Ingen sked alls :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Luju
4/19/12, 6:44 PM
#11

Jag använder teskedar, alltså små. Så länge de inte går nedanför tevattnet så använder jag det, annars blir det en sked med längre skaft. Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Stephanie
4/19/12, 6:58 PM
#12

Små skedar oftast Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Symfoni
4/19/12, 7:11 PM
#13

Jag använder vanligtvis inte sötningsmedel i teet, men det händer ibland att jag tar honung (fast) på sked och har till teet och då använder jag en liten sked.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

Annons:
AkaiTsuki
4/19/12, 8:24 PM
#14

Brukar ta stor kopp på 4 dl så det är cappochino(Stavning?) sked som gäller. Alltså en sked med långt skaft men lika stor som en tesked :)

//Joanna

tlover
3/30/13, 8:45 PM
#15

jag använder inte sked eftersom jag inte har nått i teet (och inte använder tepåsar då kan det ju vara berättigat också)

edit: kaffeskedar är ju mindre än teskedar så det finns ännu mindre (fast många har kaffeskedar och kallar dom teskedar) jag har ett marrokanskt (antagligen el liknande land som har glas, köpt second hand) teset med yttepyttesmå skedar.

l'm back

[WickedAlly]
3/30/13, 8:59 PM
#16

Jag använder en matsked, har jumbokoppar så om jag har en vanlig tesked så tvättar jag fingrarna på kuppen. Fast jag vet inte varför jag använder sked egentligen, har aldrig någonting i mitt Te.

LinaLj
3/30/13, 10:25 PM
#17

Jag använder en liten sked eftersom jag använder en Tekopp. Hade jag använt matsked hade det inte funnits plats för något te 😃. De få gångerna jag använder en stor mugg så använder jag en liten sked med långt skaft med inbyggt sugrör (för irishcoffe).

Pelle Långlös
3/31/13, 9:34 AM
#18

Jag använder ingen sked även om jag har mjölk i. Det blandas sig själv. Men skulle jag använda så använder jag teskeden, den lilla alltså. Samma sak om jag äter en yoghurtburk. Då använder jag en liten sked och jag kan inte förstå att man tar en stor matsked till en liten burk. Ser inte symmetriskt ut. (kommer inte på hur man säger/stavar det andra namnet jag tänker på).

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

karro1999
3/31/13, 10:46 AM
#19

jag använder både stor och liten men tar oftast matsked

[typellisch]
3/31/13, 1:16 PM
#20

Ingen sked alls :). Försöker undvika sötningsmedel i mitt Te..

Annons:
Upp till toppen
Annons: