Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Nya teér?

2012-04-22 19:22 #0 av: Tarotstollan

Om du skulle hitta på någon ny te smak, som inte redan finns vad skulle det bli?

Kanske fel tråd, flytta den i så fall ni som vet.

Anmäl
2012-04-22 19:27 #1 av: Tarotstollan

Jag skulle kunna tänka mig något med hallon, jordgubb, vanilj och blåbär tillsammans, det skulle vara starka smaker av varje smak! Troligtvis ganska sött, men gott!Skrattande

Anmäl
2012-04-22 19:28 #2 av: plutopellis

Fruktig och blommig! Men vad, hmm. Kanske passion, mango, viol. Väldigt svårt. Men det ska vara svart, alternativt blandning mellan grönt och svart.

Anmäl
2012-04-22 20:31 #3 av: Jofiel

Ingefära och blåbär tycker jag låter intressant. Det kanske redan finns men jag har aldrig smakat det iallafall.

Anmäl
2012-04-22 20:55 #4 av: hus-musen

#2 Mango och exotiska frukter finns :)

#3 Brukar blanda en påse ingefära och en påse äpple! Jättegott! Bara att byta ut om blåbär, ska helt klart prova.

Anmäl
2012-04-22 20:57 #5 av: plutopellis

#4 men inte med blommor i Tungan ute eller? Typ viol som jag skrev, hade varit en annorlunda smak. Om det finns vill jag köpa! Glad

Anmäl
2012-04-22 21:12 #6 av: hus-musen

#5 Ah jasså, trodde du menade sorter för sig! 
Har bara sett hemmagjorda violte, men om man går till en te-shop så kanske de kan blanda din smak? Skrattande

Anmäl
2012-04-22 21:18 #7 av: plutopellis

#6 Ja det hade varit spännande! Egengjort, borde jag kunna göra i sommar ju! Sån bra ide Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.