Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 2642 ggr
Lodis
4/29/12, 8:43 PM

Dricker ni te när ni är sjuka?

Jag har tydligen åkt på influensa eller nåt. Mår sådär trevligt som man brukar göra då.

Jag som alltid vill ha Te, vill inte alls ha något Te nu. Mår lite illa av bara tanken faktiskt. Inte ens Örtte lockar mig, fast det säkert skulle vara nyttigt.

Hur är det med er? Är ni lika tesugna när ni är sjuka?

Annons:
ks.gerbil
4/30/12, 9:48 AM
#1

Det beror lite på tycker jag med hög feber nej men om man mår lite sådär halv dåligt att man känner att man har börjat bli sjuk då tar jag gärna en kopp Te :-) Och krya på dig!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Bamse 08
4/30/12, 10:03 AM
#2

Frukte brukar vara smaskens när man är sjuk.

What doesn't kill you makes you stronger.

Lodis
4/30/12, 7:18 PM
#3

Tack #1 . Jag har inte druckit Te sen i fredags! Hjälp, jag vill inte bli av med mitt teberoende, haha…

Jag ska prova en kopp kamomillte i kväll, nu måste det väl vara dags för lite Te tycker jag.

Men jag är fortfarande inte sugen lustigt nog.

Luju
5/19/12, 2:50 PM
#4

Jag brukar dricka citronte med honung och eukalyptus-halstabletter när jag är förkyld. Har dock lärt mig att honungen förlorar sina hälsoegenskaper om man sätter i det i för varmt tevatten. Brukar dock själv he i det på en gång för det är skönt för halsen Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Luju
5/19/12, 2:50 PM
#5

Som svar på din fråga, jag brukar vara lika tesugen när jag är förkyld, om inte ännu mer faktiskt

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

[Alenzi]
5/19/12, 3:34 PM
#6

Jag gör själv alltid en häxbrygd på färsk ingefära, honung och citronsaft som får stå och dra sig i hett vatten. Fantastiskt för halsen! Nu var det ett tag sedan tråden skapades, hoppas TS mår bättre nu!

Annons:
plutopellis
5/19/12, 3:44 PM
#7

Jag brukar gå över till bara kokande vatten med honung, inte gott men riktigt skönt för halsen. Så Te brukar det inte bli just när man har ont i halsen och så, strävt på något sätt..

[Vargöga]
5/19/12, 3:47 PM
#8

Brukar ha i en tesked honung i mitt Te om jag har ont i halsen inte annars. När jag har feber så är jag inte så förtjust i Te faktiskt.

tlover
4/1/13, 8:14 PM
#9

vad jag kan minnas så minskar inte längtan efter Te bara för att jag är sjuk med tex feber, nu var det ett tag sen jag var sjuk på sånt vis men jag har ju div olika kroniska sjukdomar dom gör däremot så jag längtar mer efter Te.

l'm back

Tarotstollan
4/1/13, 8:37 PM
#10

Ja, jag dricker då också, såvida jag inte är så sjuk att jag inte orkar brygga något.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
4/1/13, 8:39 PM
#11

#10 jag har lärt upp min man hur man gör gott Te så jag behöver aldrig vara utan 😉

l'm back

LinaLj
4/1/13, 8:40 PM
#12

Jag byter ut mitt Te mot infusioner när jag är sjuk, i princip egenblandade ötrteer och då gärna med lite ingefära och honung.

MissInAction
4/1/13, 8:59 PM
#13

Om jag har dragit på mig förkylning eller influensa så brukar jag dricka Te med honung och citron och riven ingefära. Dricker/äter aldrig honung i något annars, utan endast vid dessa tillfällen 🙂

Jag brukar dock inte dricka så mycket Te, eftersom det är vattendrivande och man är ju snarare uttorkad när man är sjuk.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
tlover
4/1/13, 9:01 PM
#14

#13, är man vad vid att dricka Te kan man knappt kalla Te vätskedrivande, man tar inte upp all vätska i teet utan mellan 75-80% men då får man ju i sig 80 ml på varje dl

l'm back

karro1999
4/2/13, 1:11 PM
#15

jag ricker alltid Te när jag är förkyld och det är väldigt ofta när jag har feber är jag oftast ensam hemma då brukar jag vara så yr att även om jag är sugen på Te så orkar jag knappt gå.

Pelle Långlös
4/2/13, 4:22 PM
#16

Ja det gör jag. Känns skönt i halsen med det varma teet.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: