Annons:
Etiketttetillbehör
Läst 2898 ggr
ks.gerbil
5/6/12, 7:25 PM

uppdrag socker

nu när jag har börjat dricka mer och mer Te har mamma och pappa påpekat att jag då också dricker massa socker Tungan ute så vi har kommit på en ide.. när jag lyckas sluta att ha socker i min Te ska jag få 50 kr. jaja det är inte så mycke men det är ju ingen stor grej heller så jag ska ju inte få massa pengar för det Flört så om ni har tips eller nåt för att hjälpa mig komma över den beska smaken Te har utan socker (Oskyldig) skriv här!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
JoannaLi
5/6/12, 7:26 PM
#1

Det enda jag har är att man kan ersätta det med honung, eller om man har mjölk i, så kan man ha i vispgrädde om man vill ha sötman.

[Vargöga]
5/6/12, 7:27 PM
#2

Jag slutade rakt av för några år sedan. Första dagarna smakade det blä men nu kan jag verkligen inte dricka Te med socker i för det blir alldeles för sött.

ks.gerbil
5/6/12, 7:28 PM
#3

honung gillar jag inte och mjölk har jag provat vispgrädde räcknas som socker Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

JoannaLi
5/6/12, 7:31 PM
#4

Attans då! :)

Då för du nog 'nöja' dig med EmiliaP's tips, om att bara sluta, rakt av. Kanske får välja något té som är väldigt sött i sig självt, så att det inte blir så jättebittert.

ks.gerbil
5/6/12, 7:34 PM
#5

4#haha ja det får jag väl göra :P

2# ok men då får det bli den hårda vägen Flört

jag kommer att uppdatera om hur det går Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
5/6/12, 7:36 PM
#6

Japp och var envis och sluta inte dricka Te för att det smakar blä. Så gjorde jag. Skrattande

Annons:
ks.gerbil
5/6/12, 7:38 PM
#7

det blir ett kopp efter maten (inte ätit än för vi blev lite sena hem :P) framför tvn så jag ska koncentrera mig på tvn och inte teet Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
5/6/12, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bra. Håller tummarna för dig.

ks.gerbil
5/6/12, 7:42 PM
#9

8# haha Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
5/6/12, 8:07 PM
#10

Jag gick över till suketter men det är ju inte heller att föredra så en dag så slutade jag bara rakt av och det är som Emilia säger att de första dagarna känner man att det är utan socker men nu känner jag det inte längre. Det är bara när jag har ont i halsen och har slut på honung som jag har i socker för att få en lenare smak för Te är annars strävt enligt mig vid halsont. Gillar inte honung men är mjukt mot halsen så har jag riktigt ont dricker jag med honung Glad lycka till!

JoannaLi
5/6/12, 8:55 PM
#11

Jag provade idag, jordgubbste utan någonting. BLÄH!

Var tillslut tvungen att he/hälla i mjölk, annars skulle jag inte ha klarat det.

Så nu tipsar jag om det här: dra succesivt ner på sockret/och allt annat som ska bort, och drick det tills det känns bra, och sedan minskar du mer, och så vidare.

Tror inte jag kommer vilja dricka Te mer om jag ska sluta så där tvärt, helt ärligt, och då är jag ändå en sådan som kan dricka Te 4-5 gånger om dagen om jag har möjlighet!

[Vargöga]
5/6/12, 9:04 PM
#12

Mjölk har jag i annars funkar det inte. Tungan ute

ks.gerbil
5/6/12, 9:08 PM
#13

Drack det med pytte lite socker ikväll och imorgon ska det bli ännu mindre :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[Alenzi]
5/6/12, 9:12 PM
#14

Jag slutade också tvärt när jag bestämde mig för att dricka tre utan socker :) lycka till!

Clariiz
5/6/12, 9:30 PM
#15

Jag slutade också tvärt. Äckligt de första kopparna men nu är det godare än det någonsin var med socker ;) Socker tar ju bort den goda smaken!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

vaanjja
5/6/12, 10:44 PM
#16

Alla har skrivit jättebra tips redan, men heja på! Jag hade aldrig haft socker eller mjölk, endast honung, men så en dag testade jag att göra superbeskt Te utan honung…. jag föll pladask, så gott! Haha, älskar beskt Te och gillar inte ens att ha honung i längre… trots att jag är honungsfreak.

Men som #4 sa, ta ett Te som är lite sött av sig självt. Något med frukter eller bär i. :)

vinteralvan
5/7/12, 10:01 AM
#17

Det är en vanesak bara. Snart kommer du gilla att dricka utan socker.

Stephanie
5/7/12, 7:38 PM
#18

Jag har inte ens tänkt på det, jag har visst bara slutat..! Brukade ha socker i förut men inte längre.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Chieko
5/7/12, 7:50 PM
#19

Tror på de andras idé: sluta bara med sockret men fortsätt drick Te. Minns inte hur jag slutade med mjölk i Te men vet hur jag lärde mig tycka om vatten med kolsyra: det fanns inget annat och jag var törstig så det var bara att dricka! Sen vande man sig, och sen blev det gott!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

ks.gerbil
5/7/12, 9:12 PM
#20

ja det smakade väl lite bättre denna gången men usch för eftersmaken den är verkligen bläh Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Tarotstollan
5/8/12, 2:43 AM
#21

Jag slutade dricka Te med socker för ca 5 år sedan, men gick över till sötningsmedel istället. Första året gick jag ner nästan 5 kg, pg av det.

Dricka Te utan något sött i, aldrig! Skrikandes Då dricker jag hellre svart kaffe!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Effie
5/8/12, 1:27 PM
#22

Jag minns när jag slutade ha socker i teet, fast det är länge sedan. Jag hade träffat en kille som inte hade socker i, och han brukade glömma att sätta fram socker. Och då skulle jag slita mig från honom och gå och hämta socker - nej, det blev Te utan socker istället. Det tog några dagar att vänja sig, men sedan smakade det vidrigt med socker i. Gäller även kaffe, fast det var senare jag vande mig vid det.

Fast det Te jag numera brukar dricka är olika varianter av smaksatt Grönt te, och smaksatt Rooibos.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Luju
5/10/12, 10:15 PM
#23

Vi brukade alltid ha socker i teet när vi drack Te på kvällarna med familjen tidigare. Men efter att tag började vi inse hur mycket socker det blev per vecka när vi hade i ungifär en tesked socker i teet varje kväll varje vecka. När jag skulla sluta tog jag mindre och mindre socker varje kväll. En halv tesked.. en kvarts teked.. och till sist bara längst ut på skeden "bara för att". Efter det slutade jag. Nu för tiden har jag knappt mjölk i teet, och det har jag faktiskt börjat med efter att jag började med den här sajten Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
5/11/12, 7:37 AM
#24

Det går frammåt :D nu är eftersmaken inte så värst längre men lite jobb är kvar för jag ska njuta helt :-P

Gerbil-hemsidan hittar du R

tlover
5/16/13, 7:45 AM
#25

Hur har det gått?

Innan jag började dricka dyra teer drack jag Te med socker i ibland men jag ville inte förstöra dom dyra tesorterna genom att ha i socker när jag började dricka dom så då slutade jag (men jag hade däremot inte problem med att dricka Te utan socker jag bara hade socker i Te av gammal vana) så du kan ju testa att sluta av snåla 😉

Men vissa saker kan man ju göra för att få teet mindre beskt tex brygga det i rätt Temperatur och inte för länge.

Vitt och Gult te har ganska svårt för att bli beskt också annars så brukar teer med mynta smak eller jasmin inte behöva socker, även tex Gen mai cha.

och enligt min helt ovetenskapliga undersökning är oftast lite finare teer mindre besk (tex gyokuro är mindre besk än sencha, en fin sencha mindre besk än en mer vardaglig sencha)

l'm back

Zureel
5/16/13, 8:14 AM
#26

Ett tips kan ju också vara att drick teer som du tycker doftar sött mycket av smaker sitter i doften det är därför mat oftast smakar så dåligt när man är förkyld.


Upp till toppen
Annons: