Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
OT - Utanför ämnet

Testa på! :)

2012-05-08 18:10 #0 av: PandanNilsson

En tråd som är till för att uppmana alla te älskare att testa nya olika smaker! Flört
Kanske inte alla testat me mjölk/honung/socker? Eller bara rent te?
Isåfall tycker jag du ska testa och se hur du tycker, skriv sedan hur det smaka! Skrattande Lycka till!

Anmäl
2012-05-08 18:19 #1 av: PandanNilsson

Testade te med mjölk för några dagar sedan, smakade som mjölk choklad faktiskt! Tungan ute Smaken på tet var Earl grey.
Men det är nog inget som jag kommer dricka så ofta.

Anmäl
2012-05-10 19:40 #2 av: Symfoni

Mjölk klarar jag inte att ha i te och dricker vanligtvis utan något extra. Men känns det som om kroppen 'saknar energi' så tillsätter jag honung, gärna smaksatt. Senast hade jag en Polkahonung, från någon privat biodling.

Luktade och smakade polkagris Skrattande Det var riktigt gott och jag kan även tänka mig, att smaksätta enbart varmt vatten med denna honung.

Anmäl
2012-05-11 08:22 #3 av: PandanNilsson

Nej vad coolt. En sådan honung skulle jag vilja smaka Cool

Anmäl
2012-05-11 17:23 #4 av: ks.gerbil

denna tråden va ju riktigt bra Skrattande testa på alla Skrattande själv ska jag se om mamma har något i skafferiet somsr gott ut Tungan ute

Anmäl
2012-05-11 17:57 #5 av: [Vargöga]

Har testat med socker, honung och mjölk. Nu är det bara mjölk som jag har i. Har dessutom testat att dricka utan möjlk men det smakar inte så bra tycker jag.

Anmäl
2012-05-22 00:05 #6 av: Luju

Jag drack med både socker och mjölk tidigare. Men efter att jag slutat med socker i teet för ett tag sen och bara fortsatt med mjölk. Måste erkänna, efter många tips och råd härifrån så dricker jag nu enbart te med mjölk när jag vill att mitt te ska kylas ner fortare, eller om jag dricker "vanligt svart te"

Anmäl
2012-05-22 13:26 #7 av: ks.gerbil

TESTA Skrattande

Anmäl
2012-05-25 10:58 #8 av: monsi

Dricker bara med mjölk o lite honug i annars vill inte min mage vara med. Hade socker i förr men det är inte lika gott.

Finns en massa olika kul smaker på honug en av mina favoriter är smultron.

Någon som har smakat på medeltids tea? Tea gjort på bla brännäslor mm finns att köpa i olika medeltidsbyar runt om i landet.

Gillade det inte själv men jag gillar inte örttea eller grönt tycker inte det smakar något annat än blötat hö!

Anmäl
2012-05-26 11:17 #9 av: Symfoni

#8 Smultronsmak har jag inte hittat, men det låter gott.

Polka honung har jag köpt och den var riktigt god, både i ett neutralt te och som godis Oskyldig Smakade verkligen polkagrisar.

Anmäl
2012-05-26 11:20 #10 av: ks.gerbil

nu har jag testat på en ny te-påse om man nu kan kalla den det! ni borde prova om ni hittar den!

Anmäl
2012-05-26 11:21 #11 av: Jofiel

Jag har provat te med honung nu men det blev för sött tyckte jag.

Mjölk i te gick bättre det gav en mildare smak på teet Glad

#8 Jag har testat nässelte men det var inte gott. Fast det ska vara väldigt nyttigt sägs det.

Anmäl
2012-05-26 11:23 #12 av: Symfoni

#10 Kan du skriva namnet på teet eller lägga upp en bild på asken. Eller om det är själva påsen du tänker på Flört

Anmäl
2012-05-26 11:24 #13 av: ks.gerbil

12# det finns en länk i inlägget jag skrev "T-stick" för jag kan inte lägga in kort just nu provar senare :)

Anmäl
2012-05-26 11:26 #14 av: Symfoni

Aha, då ska jag kika där Glad

Anmäl
2012-08-17 10:59 #15 av: ks.gerbil

Hihi... testa på Skrattande

har ni testat någon nytt sort te? ^^

Anmäl
2012-09-16 12:59 #16 av: redheadgeorgeous

Jag dricker alltid mitt tea med honung och mjölk i. Har testat olika teer utan något alls i eller med lite socker, men jag klarar inte av det. Tycker det blir för beskt. Så jag föredrar mitt tea som jag alltid dricker det.

Anmäl
2012-09-16 14:33 #17 av: karro1999

jag dricker med honung eller socker har testat utan men jag tycker honungen\sockret framhäver smaken

Anmäl
2012-09-16 15:43 #18 av: Lillamor

Jag har testat med honung och det blir för sött för mej men eftersom jag har en mage som inte vill sköta sej riktigt så tar jag en  tsk på morgonen i teet.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.