Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1705 ggr
PandanNilsson
2012-05-08 18:10

Testa på! :)

En tråd som är till för att uppmana alla Te älskare att testa nya olika smaker! Flört
Kanske inte alla testat me mjölk/honung/socker? Eller bara rent te?
Isåfall tycker jag du ska testa och se hur du tycker, skriv sedan hur det smaka! Skrattande Lycka till!

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Annons:
PandanNilsson
2012-05-08 18:19
#1

Testade Te med mjölk för några dagar sedan, smakade som mjölk choklad faktiskt! Tungan ute Smaken på tet var Earl grey.
Men det är nog inget som jag kommer dricka så ofta.

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

Symfoni
2012-05-10 19:40
#2

Mjölk klarar jag inte att ha i Te och dricker vanligtvis utan något extra. Men känns det som om kroppen 'saknar energi' så tillsätter jag honung, gärna smaksatt. Senast hade jag en Polkahonung, från någon privat biodling.

Luktade och smakade polkagris Skrattande Det var riktigt gott och jag kan även tänka mig, att smaksätta enbart varmt vatten med denna honung.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

PandanNilsson
2012-05-11 08:22
#3

Nej vad coolt. En sådan honung skulle jag vilja smaka Cool

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

ks.gerbil
2012-05-11 17:23
#4

denna tråden va ju riktigt bra Skrattande testa på alla Skrattande själv ska jag se om mamma har något i skafferiet somsr gott ut Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Vargöga]
2012-05-11 17:57
#5

Har testat med socker, honung och mjölk. Nu är det bara mjölk som jag har i. Har dessutom testat att dricka utan möjlk men det smakar inte så bra tycker jag.

Luju
2012-05-22 00:05
#6

Jag drack med både socker och mjölk tidigare. Men efter att jag slutat med socker i teet för ett tag sen och bara fortsatt med mjölk. Måste erkänna, efter många tips och råd härifrån så dricker jag nu enbart Te med mjölk när jag vill att mitt Te ska kylas ner fortare, eller om jag dricker "vanligt svart te"

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
ks.gerbil
2012-05-22 13:26
#7

TESTA Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

monsi
2012-05-25 10:58
#8

Dricker bara med mjölk o lite honug i annars vill inte min mage vara med. Hade socker i förr men det är inte lika gott.

Finns en massa olika kul smaker på honug en av mina favoriter är smultron.

Någon som har smakat på medeltids tea? Tea gjort på bla brännäslor mm finns att köpa i olika medeltidsbyar runt om i landet.

Gillade det inte själv men jag gillar inte örttea eller grönt tycker inte det smakar något annat än blötat hö!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Symfoni
2012-05-26 11:17
#9

#8 Smultronsmak har jag inte hittat, men det låter gott.

Polka honung har jag köpt och den var riktigt god, både i ett neutralt Te och som godis Oskyldig Smakade verkligen polkagrisar.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
2012-05-26 11:20
#10

nu har jag testat på en ny te-påse om man nu kan kalla den det! ni borde prova om ni hittar den!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Jofiel
2012-05-26 11:21
#11

Jag har provat Te med honung nu men det blev för sött tyckte jag.

Mjölk i Te gick bättre det gav en mildare smak på teet Glad

#8 Jag har testat nässelte men det var inte gott. Fast det ska vara väldigt nyttigt sägs det.

Symfoni
2012-05-26 11:23
#12

#10 Kan du skriva namnet på teet eller lägga upp en bild på asken. Eller om det är själva påsen du tänker på Flört

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
2012-05-26 11:24
#13

12# det finns en länk i inlägget jag skrev "T-stick" för jag kan inte lägga in kort just nu provar senare :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Symfoni
2012-05-26 11:26
#14

Aha, då ska jag kika där Glad

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
2012-08-17 10:59
#15

Hihi… testa på Skrattande

har ni testat någon nytt sort Te? ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

redheadgeorgeous
2012-09-16 12:59
#16

Jag dricker alltid mitt tea med honung och mjölk i. Har testat olika teer utan något alls i eller med lite socker, men jag klarar inte av det. Tycker det blir för beskt. Så jag föredrar mitt tea som jag alltid dricker det.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

karro1999
2012-09-16 14:33
#17

jag dricker med honung eller socker har testat utan men jag tycker honungen\sockret framhäver smaken

Lillamor
2012-09-16 15:43
#18

Jag har testat med honung och det blir för sött för mej men eftersom jag har en mage som inte vill sköta sej riktigt så tar jag en  tsk på morgonen i teet.

Eija-69
2012-09-29 13:37
#19

Om man gillar kokos så ha en tesked med kokosolja i en kopp te

Passar bra till fruktiga teér tycker jag + att det mättar lite mer i magen.

Använd t ex Kung Markattas ekologiska kokosolja.

Det ska inte vara det där paket med kokosfett som man använder till ischoklad.

Brukar finnas 2 varianter på kokosoljan en med smaken kvar och den andra utan just för om man vill ha den till matlagning etc.

Upp till toppen
Annons: