Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1178 ggr
Aribigga
2012-05-11 19:51

Recension:) Whittard Pina Colada

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Precis hemkommen från London så var jag tvungen att prova mitt nyinköpta Te Pina Colada. Det är ett "Instant Tea" och är typ som kaffepulver som man rör ut i vatten fast det är Te. Jag har aldrig druckit sådant Te innan men kunde verkligen inte låta bli det när jag såg burken.

Förpackningen: Är helt underbart zebrarandig (vad det nu än har med Pina colada att göra). En rund burk med tätslutande plastlock som är lätt att ta av och på.

Tillagning: Jag kokade vatten i kastrull och hade i tre teskedar som det stod på förpackningen och rörde runt, pulvret löste sig i princip på en gång. Sedan fick jag vänta länge innan det var tillräckligt svalt för att drickas.

Smak: Det är sött, riktigt sött! Jag brukar vanligtvis inte gilla Te utan honung eller socker i kan dricka detta helt naturellt. Det är en frisk smak som för tankarna till någon exotisk frukt. Det är uppfriskande.

Jag ger det 3 av 5, det var gott men jag tycker egentligen inte det riktigt smakar som Te, snarare en slags varm saft med lite sting i.

Man kan också göra Iste av pulvret vilket jag får testa sen.

(Sorry för den tråkiga bilden men jag orkade inte flytta på mig för att ta en bättreFlört)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Annons:
Luju
2012-05-12 11:29
#1

Läckert! Jag skulle gärna vilja smaka ett Pina Colada Te! :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: