Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1162 ggr
Luju
5/13/12, 10:04 AM

Recension - The blanc chaï

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte ett vitt Te från Four O'clock Biologique här om dagen. Varit sugen på att smaka det sen jag köpte det i julklapp till min syster.

Lite fakta om teet:
Det är rättvisemärkt och ekologiskt Te med bara naturliga och fairtrade-certifierade ingredienser. Finns att köpa, så vitt jag vet, på Krokodil i Piteå för 41 kr.

  • Första intrycketNär jag skulle köpa det första gången var det mest lättnad jag kände eftersom jag äntligen hittat ett ordentligt vitt Te. Förpackningen i sig är väldigt tilltalande, även i yttre och det inre, alltså påsarna runt tepåsarna.

  • **Dofterna
    **Det var fantastiskt kryddiga dofter som mötte mig. Den mest markanta var ingefäran och kanelen. Andra dofter som finns i teet kommer från rostad  cikoriarot, nejlika, stjärnanis, kardemumma och svartpeppar.
    Även det färdiga teet duftade kryddigt och gott.

  • **Tillagning
    **Jag kokoade vattnet i en vattenkokare, sen lät jag påsen dra i ungifär 4-5 minuter.

  • SmakenKryddigt skulle jag vilja säga att smaken var. Jag blev väldigt glad när jag märkte att smaken stämde väl överense med doften_.
    _

  • Olika smaktillsatserJag har som sagt bara druckit detta en gång, och eftersom jag ville känna smakerna har jag ännu inte testat detta Te med några andra smaktillsatser.

  • **Slutresultat
    **Ett helt underbart Te som jag definitivt kommer dricka igen! Det är så mycket som jag tycker om med detta Te. Att det är ekologiska ingredienser, det är 75,9 % fairtrade ingredienser i teet, resten är narutliga smakämnen. Det kostade lite mer i pengar än vad jag brukar lägga ner på teet, så det kommer drickas lite sparsamt, men det är värt att vänta på!

Rekommenderar detta till personer som gillar kryddigt Te!

Helt klart 5/5

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: