Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1928 ggr
vaanjja
2012-05-14 21:21

Recension - Lipton Red Tea

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter här med min första kopp Roobios någonsin och det råkar vara Lipton Red Tea! Mamma kom hem med den till mig igår och jag blev jätteglad. Har babblat om att jag ska köpa roobios så länge och nu började teförråded tryta…

Här är min recension!

Första intrycket

Åh, vilken exklusiv förpackning! Ser så smarig ut med vinrödd och små gulddetaljer. Dessutom "pyramidte", enda påsteet jag faktiskt tycker riktigt mycket om. Tänkte att teet skulle vara sött.

Dofterna

Innan jga fått upp plasten runt paketen luktade det sött. Ju närmre jag kom själva påsarna blev det ännu sötare! Ja, ända fram till när jag stod med koppen i handen och doftade så var det en söt, mjuk doft långt ifrån Earl Grey… får en spa-liknande känsla. Något nytt och spännande.

Tillagning

Gjorde som vanligt, kokade upp i vattenkokaren och hällde upp i koppen. Vattnet stod någon minut innan jag lai påsen (inte avsiktligt). Teet fick dra ett tag, typ 10 min kanske tills det fick en röd fin färg och doftade rikligt.

Smaken

Som jag hade trott så var det sött! Smakade mest precis när man tog in det i munnen, när man kom mot sväljningsmomentet blev det mer vanlig te-smak. Och det var inte alls som Svart te, som alla har en typsik "svart-te-smak" som döljer sig i bakgrunden(och är väldigt god ioförsig), det hade en egen smak. Den var rund och mjuk, som varm saft ungefär fast absolut inte lika söt, något som får mig att tänka på spa, julmarknad och vara bortbjuden. En smak som inte brukar finnas i mitt hem men som var välkommen!

Olika smaktillsatser

Nej, drack det svart som alltid. Det var sött och gott så det hade inte behövts något extra(tycker jah som inte gillar att ha i något). Mjölk skulle säkert inte skadat för de som gillar det, hade gjort det lent och fint.

Slutresultat

Riktigt nöjd, ger det 4/5 för det slog inte favoriteet kamomillte, men det var riktigt gott! Kanske köper en annan srot nästa gång jag tar roobios för att testa något nytt, men kommer absolut fortsätta dricka!

Annons:
vinteralvan
2012-05-15 13:56
#1

Måste provas.

Bamse 08
2012-05-15 17:52
#2

Tycker detta Te är jätte gott!

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
2012-05-15 18:07
#3

måste köpa! måste ha något sött!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: