Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2235 ggr
[Vargöga]
2012-05-19 15:45

Utan mjölk

Jag skall vara utan mjölk ett tag för att se om det är det jag inte tål. Att dricka Te utan mjölk kommer att vara svårt. Svårare än att sluta med socker i teet kommer det att vara.

Vill int eersätta det med tex ris- eller havremjölk för jag vill inte att det skall smaka ris eller kavre i mitt Te. Dessutom har jag svårt för havre.

Usch vad svårt det kommer att vara. Hur har ni andra gjort för att sluta att dricka Te med mjölk i?

Annons:
plutopellis
2012-05-19 15:45
#1

Köp laktosfri mjölk Glad

ks.gerbil
2012-05-19 15:47
#2

kanske prova med lite honung Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-05-19 15:48
#3

För det finns "vanlig" laktosfri mjölk, du behöver inte välja ris eller havremjölk.. Vilket visserligen duger det med (har testat) men den vanliga laktosfria smakar precis som mjölk.

[Vargöga]
2012-05-19 15:48
#4

Tyvärr det hjälper inte då det fortfarande finns mjölkprotein i laktosfri mjölk. Skillnad på laktos och mjölkprotein. Flört

ks.gerbil
2012-05-19 15:50
#5

köp mjölk utan mjölkprotein Flört om det ens finns Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
2012-05-19 15:50
#6

Aha, du tål inte det! Jag tänker alltid mest bara på att det är laktosen man inte tål.. Fast jag testade tror det var havredrycken och den var lite söt så man behövde inget socker i! Fast hade väldigt dassig färg Tungan ute men det är ju en vanesak det här med mjölk, efter ett tag har man vant sig Glad lycka till!

Annons:
[Noctifer]
2012-05-19 15:51
#7

Jag brukar ha sojamölk i istället, finns inte det hemma tar jag i extra socker eller honung

[Vargöga]
2012-05-19 15:54
#8

#7 Smakar det inte soja om mjölken? Och förstör det inte smaken av teet?

#6 Havre går bort då jag inte klarar av havre, får en massa kväjlningar av havre. Så det enda som skulle funka är ris men jag är skeptiskt mot den med.

Haha vad svårt det blev nu! Tungan ute

ks.gerbil
2012-05-19 15:56
#9

8# kräsen liten unge Flört *skojar*

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-05-19 15:57
#10

*häär kommer flyygplanet… vuuumm!*

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Noctifer]
2012-05-19 15:59
#11

Nja tycker inte det smakar så mycket soya, smakar juh inte direkt som vanlig mjölk så lite annorlunda smak blir det juh. Beror nog på vilket Te man dricker om smaken blir förstörd, men de jag brukar dricka funkar soyamjölk bäst till. Testat havremjölk men det är ingen höjdare varken i mat eller Te. Rismjölk testade jag för länge sedan och av de är soyan min favorit.

[Vargöga]
2012-05-19 16:02
#12

Hehe du är rolig du ks.gerbil. Flört Jo jag är väldigt kräsen. Har svårt med mycket mat.

#11 Låter bra. Får nog kolla i butiken vad jag väljer för någon sort. Kommer ihåg att jag hade i havremjölk i våffelsmeten när mina tjejer var små och dom blev mycket godare än vanliga och frasigare. Det fortsatte vi med långt efter att de blev bra från sina allergier.

ks.gerbil
2012-05-19 16:05
#13

12# jag är också lite kräsen så jag ska inte gå runt och skryta Tungan ute

undra vad det smakar med sojamjölk… nä vågar inte prova X)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[Vargöga]
2012-05-19 16:06
#14

#13. Jag vågar inte pröva heller. Tungan ute

[Vargöga]
2012-05-19 16:08
#15

Tog en kopp Te utan mjölk nu men insåg att jag hade kvar gammal mjölk i botten av koppen. Obestämd Hällde i en skvätt vatten så att det inte skall bli så varmt men fy vad varmt det är fortfarande. Brukar kunna dricka direkt när jag har mjölk i.

Aribigga
2012-05-20 10:25
#16

Rismjölk är sjukt gott om inte annat, godare än både soya och havre. Försöker sluta med mjölk här hemma så vi har testat alla tre varianterna. Rismjölken var så god att vi fuick sluta köpa den för vi drack upp den så snabbt.

Det är ju bara att testa och se vad du tycker om. Finns ju Imat också som är substitut för grädde och jag känner ingen skillnad mellan den och vanlig grädde.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Vargöga]
2012-05-20 11:32
#17

Imat har jag inte hört talas om. Vad är det för något spännande?

Aribigga
2012-05-20 13:33
#18

Det är oatly som gör det, gjort på havre och rapsolja. Smakar som sagt som grädde.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Alenzi]
2012-05-20 16:01
#19

Jag är laktosintolerant, men har varit tvungen att gå över till helt mjölkfritt ett tag på grund av att min dotter inte tål mjölkproteinet. Jag använder havremjölk när jag dricker kaffe, det är ju absolut inte samma sak som riktig mjölk men det funkar okej. Om det inte är ett alternativ att använda substitutprodukter finns det nog inte mycket att göra åt saken, är jag rädd. Sojamjölk gillar jag inte, annat än att dricka rent som det är. Tycker det förstör allt man tillsätter det i med sin starka smak.

Upp till toppen
Annons: