Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 2479 ggr
[Alenzi]
5/20/12, 3:35 PM

Oatly Havredryck Chai

Idag gick jag förbi kyldisken, och eftersom jag på BVC's inrådan är mjölkfri fram tills dess att min dotter fyllt tre månader är jag extra på hugget när det gäller substitutprodukter. Hur som helst, min uppmärksamhet fångades snabbt av en ny, skrikande lila förpackning. Oatly Chai havredryck. För de oinvigda skall tilläggas, att chai ofta syftar på ett kryddat, Svart te.

Jag kunde naturligtvis inte, på trots av viss skepticism, motstå att köpa med mig ett exemplar hem. "Njuts varm eller kall", upplyser paketet mig om, och jag häller genast upp ett glas och provar. Det var faktiskt inte alls dumt kallt! Smaken är rund och trevlig med en överton av heta kryddor som känns i halsen.

Nåväl, jag arbetar mig vidare till den varma varianten och bestämmer mig för att värma upp havredrycken i en kastrull på spisen. Under tiden vispar jag upp den, och får därmed fram ett härligt skum som lägger sig högst upp i latteglaset när jag häller upp.

Och min slutliga dom - det här är gott! Kryddigt, men milt, och med en viss smak av jul Skrattande Väl värt att prova på, i synnerhet om man av någon anledning vill eller behöver avstå från mejeriprodukter.

Annons:
[Vargöga]
5/20/12, 3:50 PM
#1

Tack för tipset. Jag håller på att utesluta mjölk från min kost jag med men av andra orsaker.

Aribigga
5/20/12, 5:09 PM
#2

Det låter spännande! Ska se om jag hittar det i affären nästa gång jag handlar.

lurvponnyn.vimeddjur.se

[Alenzi]
5/20/12, 5:48 PM
#3

Kul, dela gärna med er av era tankar om ni provar!

vaanjja
5/20/12, 11:39 PM
#4

Är totalt kär i havremjölk, gillar det bättre än vanlig mjölk! Måste prova detta! Skrattande

Luju
5/21/12, 11:42 AM
#5

Lät jätte spännande! Måste testa när jag kommer hem, tack för att du delar med dig av tipset! :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: