Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 4464 ggr
ks.gerbil
5/26/12, 11:17 AM

Recension: T-stick

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

denna konstiga te-påse hittade jag på ica-nära när jag va och småhandlade till pappa igår. jag bestämde mig för att köpa den för den verkade så kul!

pris: den kostade lite extra mycke men det kunde man ju förvänta sig 35 kr kostade den.

innehåll: det fanns olika kartonger för olika Te typer som t.ex. Rooibos, grön Te, Svart te och frukt Te. jag valde frukt teerna för det såg godast ut. den innehöll 3 jordgubb, 3 citron, 3 apelsin, 3 persika och 3 skogs bär "sticks" (sådna te-påsar).

lukt och utseende: det luktade väldigt gott redan med plasten på och den såg väldigt mysig ut. när jag tog bort plastet blev luktet väldigt stark, så gott! medans teet bryggde va luktet mild och mysig.

övrigt: denna sorts "stick" eller te-påse va designat för att inte droppa och jag tycker att den funkade perfekt: man skulle först skaka av den lite och sen vända den upp och ner, det hjälpe väldigt mycke då jag satt framför tv:n.

TEET SJÄLV:

jag valde att testa persika först av alla och här är resultatet:

Dofterna: teet luktade jätte gott! både när man öppnade kartongen och vid bryggningen!
Tillagning: kokade vatten och la "sticket" i rörde om lite för det va kul Flört
Smaken: smaken va sött och det va första gången jag inte kände att socker behövdes.
Olika smaktillsatser: inget!
Slutresultat: både själva påsen och teet va jätte goa/bra så den får full pot av mig!

_+++++ av +++++
_

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Symfoni
5/26/12, 11:36 AM
#1

Gillade stickformen på påsarna, ser lite stadigare ut än snöret på vanliga tepåsar.

Har inte sett den i min ICA butik, är det en ICA Nära eller större ICA du handlar på? Ska fråga om min butik kan ta hem, rooibos och frukt, nästa gång jag är dit.

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
5/26/12, 1:45 PM
#2

Jag köpte den på ica nära men har inre sett om det finns på ica maxi eller så då jag inte har varit där sn förra veckan ;-)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
5/26/12, 3:22 PM
#3

Verkar intressant att testa, får hålla utkik efter de i mina affärer. Tack för tippset!Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Symfoni
5/26/12, 4:26 PM
#4

#4 Då kan min butik få hem dom, för det är en ICA Nära Skrattande

Vänlighet och omtanke, gör livet roligare Flört

ks.gerbil
5/26/12, 6:18 PM
#5

3# roligt att du vill prova :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
5/26/12, 6:18 PM
#6

5# oj missade dig totalt :P va roligt :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
ks.gerbil
5/26/12, 6:42 PM
#7

nu har vi en bild med också Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Luju
5/26/12, 8:21 PM
#8

Så intressant! Jag vill också testa! Glad

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

ks.gerbil
6/18/12, 4:23 PM
#9

nån som har testat?

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
6/19/12, 9:34 AM
#10

Mitt ICA hade dem förra året, sålde ut dem för 10:-/paketen tillslut. Väldigt praktiska att ha i väskan istf tepåsar, då de inte "bösar" lika illa. Håller längre oxo. Jag har bara testat de med fruktsmak, o det är väl okej för att va påste. Jag är sån där kräsen löste-fanatiker.

Enligt reklamen ska det gå bra att dra ur dem två gånger, o det stämmer. Fler gånger har jag inte testat. De droppar inte farligt när man tagit ur dem, vilket är trevligt. Vanliga tepåsar sölar ju så när man lägger dem på nåt. Tepinnen kan man lägga på bordet direkt om man vill. En bit hushållspapper räcker gott att ha under.

Personligen tycker jag de är för söta, men jag har heller aldrig socker i mitt Te. Det problemet delar de tyvärr med många påsteer.

Det bästa med dem är väl att man kan röra med pinnen direkt, batydligt smidigare än Tepåse. Men de går inte upp mot ett äkta löste i tekule-sked. Detta är dock ett fullgott nödfallste, att ha med när det inte finns nåt drickbart hos svärmor eller liknande. Nu för tiden dricker jag iofs kaffe, men Te är ändå godare många gånger.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
6/19/12, 10:03 AM
#11

10# man skaka av den och sätta den upp och ner så droppar den inget alls Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
6/19/12, 10:04 AM
#12

roligt att höra i alla fall Glad

nån mer som har provat?

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
6/19/12, 10:07 AM
#13

11: Ja, det sa jag ju, att den inte droppar? Men lägger man den direkt på bordet så blir det fuktigt, därför lägger man den på papper. Vanliga te-påsar måste ju läggas på fat, då de sölar nåt så vanvettigt.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
ks.gerbil
6/19/12, 10:09 AM
#14

13# missförstod Tungan uteGlad

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
6/20/12, 10:21 PM
#15

jagga-ewe: jag är glad att din funkade två gånger, provade idag och det va inte derekt lika god.. smakade völdigt lite och jag den fick brygga i nästan 20 minuter Obestämd hur bar du dig åt gjorde du något speciellt?

Gerbil-hemsidan hittar du R

jagga-ewe
6/20/12, 10:28 PM
#16

Öhm, jag tror jag hade väldigt lite vatten båda gångerna, sånna där plastmuggar man får kaffe i på marknader, tex. Det ryms väl bara nån dl i sånna. Så det gick åt snabbt, o jag drog en till mugg direkt. Kan varit därför. Det är nog enda gången jag testat att dra två gånger, vad jag minns nu… Brukar se till att ha en "balja" direkt. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

ks.gerbil
6/23/12, 11:21 AM
#17

16# oki men då förstår jag Tungan ute

nu är den sluut Rynkar på näsan måste gå köpa en ny förpackning dock ska jag välja typ Rooibos eller något annat så jag kan smaka på alla Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

tlover
4/10/13, 10:43 AM
#18

Jag fick en provförpackning av såna någon anledning för några år sen och jag har kvar alla förutom två, jag är ingen påstefanatiker precis. Men jag brukar ha dom på teföreläsningarna bland "visa upp grejerna" så lite nytta får jag av dom i alla fall.

l'm back

karro1999
4/10/13, 3:08 PM
#19

jag vill testa men vi har typ 10 ter´sorter hemma just nu så mamma vill inte köpa mer

Upp till toppen
Annons: