Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1231 ggr
Tarotstollan
5/26/12, 4:04 PM

Kommentarer!

Har ni någon gång fått "sura", "elaka","bittra" eller andra "nedlåtande" kommentarer för att ni dricker Te och inte kaffe?

En bekants bror hackar alltid på henne med "hur kan du dricka sådant vattenblask, det är ju ingen smak osv. Jag svarade henne när hon berättade det "att kaffe är ju gjort på vatten också". Han hade menat att kaffe var mer äkta på något vis.! Vadå äkta?!

Den enda kommentar jag själv fått var när mamma frågade om jag verkligen skulle dricka Te till kakor och tårta. - Självklart sa jag, det är jättegott!Skrattande!

Fast numera dricker jag kaffe om det inte finns Te, eller blir extra jobbigt för den som bjuder.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jofiel
5/26/12, 4:13 PM
#1

Jag har ofta fått höra att "har du inte lärt dig dricka kaffe än" men jag brukar säga att det kanske är du som inte lärt dig dricka Te än Skrattande

Tarotstollan
5/26/12, 4:18 PM
#2

Bra svarat!Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Vargöga]
5/26/12, 4:55 PM
#3

Min familj påpekar att jag inte "blivit vuxen" än. Flört

ks.gerbil
5/26/12, 6:41 PM
#4

nää har väl inte fått något "fult" kommentar av nån men jag är ju bara 13 så Flört det ända va nog typ min morfar som dricker liter med kaffe sa nej men *mitt namn* nu måste du väl lära dig dricka annat än Te också Flört fast det skrattade vi åt tillsammans så man kan juu inte säga att det va "fult"

Gerbil-hemsidan hittar du R

plutopellis
5/27/12, 6:08 PM
#5

Den där med vuxen har jag också fått. Samt att kaffe är en väldigt social dryck men då påpekade det att det har väl ingen betydelse om jag tar kaffe eller Te eller choklad osv när man är ute bland folk? Så ja, kommentarer får man ganska ofta faktiskt!

monsi
5/28/12, 9:03 AM
#6

Hört massor men eftersom jag bara rycker på axlarna o fortsätter dricka mitt tea så har de slutat komentera, vissa har tillomed blivit nyfikna o smakat andra har börjat dricka tea hos oss.

Jag vägrar laga kaffe när vi har gäster vill de ha det så visar jag var bryggaren är så får de göra sitt kaffe själva. Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
tlover
5/21/13, 9:54 AM
#7

Snarare att personen som ska bjuda på te/kaffe/mjölk/saft vänder sig till nån yngre i sällskapet "jaha har du blivit vuxen och dricker kaffe?" (jag är 25 snart 26) vilket är ganska uppenbart att det är riktat mot mig och min man.

Däremot är det lite mer sällan nu ven om det händer eftersom de flesta vågar inte bjuda mig på Te eftersom jag föreläser och Te och dricker enligt dom dyra teer till vardags.

l'm back

Zureel
5/21/13, 1:58 PM
#8

Jag har inte fått några negativa kommentarer även om många blir lite förvånade.


Stephanie
5/21/13, 9:56 PM
#9

Oj, nåt sånt har jag aldrig hört om Te! Jag får bara frågan om jag vill ha kaffe eller Te, men ingen har någonsin sagt något om att jag dricker Te och inte kaffe 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

JanGBG
5/22/13, 6:14 PM
#10

🤔Har ni tänkt på att i Japan där du har en "riktig" krigarkultur med samurajer, har man ju utvecklat Te drickandet till skön konst!

Skulle dom alltså inte vara "Vuxna"?

Vi har ju "Engelska Flottan" där drack men ju en mugg Te efter striden.

Kände en man som under kriget hade gått med Ishavskonvojerna, när dom stått på bryggan fick dom en mugg varmt (het) Te med rom i.

Skulle dom inte vara vuxna?

Upp till toppen
Annons: