Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 9409 ggr
Luju
2012-05-26 20:19

När är för tidigt?

Jag brukar jobba i  förskoleklasser ibland. Då och då hör jag hur barnen (6-8 år) dricker Te hemma. Jag kan själv tycka att det är lite för tidigt för att börja dricka Te pga stt det finns Tein (koffein) i teet.

Vilken ålder tycker du att det är för tidigt att dricka Te och när tycker du det är okej börja dricka Te?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Julina
2012-05-27 01:31
#1

Jag tycker att man inte ska uppmuntra barn som är under tonåren att dricka Te som ett alternativ till tex. mjölk eller fil men en kopp gott Te nån gång kan väl inte vara så skadligt. Glad

Bamse 08
2012-05-27 08:37
#2

Jag började dricka Te när jag var väldigt liten.

Några månader gammal var jag.

And I am fine Flört

Jag tycker att man ska få välja lite själv.

Vill man börja dricka när man är t.ex. 2 år så tycker jag man ska få det, men man behöver ju inte dricka 1 liter om dagen.

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
2012-05-27 08:52
#3

Jag började dricka när jag va runt 8 men då fick jag inte dricka för mycke. Jag tycker att man inte ska uppmuntra nån att dricka om man är liten men om man själv vill och föräldrarna inte låter en dricka liter på liter är det okej tycker jag :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

StefanW
2012-05-27 10:59
#4

Skulle vilja säga att måttlighet med all dryck är att föredra…Glad

Stefan - Modellbyggare

[Vargöga]
2012-05-27 11:01
#5

Min mellersta tjej brukar dricka Te ibland. Hon är nu 8 år. Hon har fått dricka från väldigt liten ålder. De andra flickorna vill inte ha och dom är 5 och 10 år gamla.

hus-musen
2012-05-27 12:54
#6

Började dricka Te väldigt tidigt, och kaffe med fick jag smaka lite av. Doppa en skorpa i Te eller kaffe älskade jag som liten! (och gör fortfarande)

Jag kommer ge mina barn en liten slurk Te om de gillar det, det är inget farligt. Det är mycket farligare med allt socker och skit folk vräker i sina barn från ett par månaders ålder.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Aribigga
2012-05-27 13:26
#7

Jag håller med Hus-musen, hellre Te än en massa socker och läsk. Dricker de Te med socker i kan man ju alltid kontrollera mängden socker det kan man inte med läsk.

Jag började dricka Te när jag var åtta år och började må illa av varm oboy på morgonen.

lurvponnyn.vimeddjur.se

plutopellis
2012-05-27 18:06
#8

Jag var nog mellan 6-8 när jag började.

Tarotstollan
2012-05-27 20:47
#9

Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag började dricka kaffe, men det var före 7 års ålder. Te blev det inte innan jag var ca 13-14år, men då var det endast Te som gällde. Kaffe började jag smaka på igen i början av 90-talet. Fast det är 99.8% Te som gäller nu!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: