Annons:
Etiketttävlingar-kluringar-sajtlekar
Läst 1662 ggr
Luju
5/29/12, 10:05 PM

Tanke-utmaning!

Bara för att jag behöver lite annat att tänka på än tentaplugg, så kommer här en tankeutmaning åt er

Om du var en tesort, vilken skulle du vara (alltså, vilka smaker skulle du vara)**
och varför?**

Tänk utifrån hur du är som person

Jag skulle nog vara ett väldigt sött Te, men en gnutta citron och något totalt oväntat. Någon sorts blomma skulle absolut vara med. Så ett väldigt somrigt Te skulle det vara, somrigt och feminimt. Skulle mest troligt ha små hjärtan med i teet också.

Jag är väldigt pysslig av mig och älskar sommaren, därför skulle jag vara ett sådant Te. Hur hjärtanrna kommer in i bilden, är för att jag alltid försöker hitta hjärtan gjorda av naturen när jag är ute på promenader.

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
ks.gerbil
5/30/12, 12:31 PM
#1

Ojojoj… Det va inte lätt du xD jag skulle vara något väldigt oväntat full med smak, men fortfarande söt typ frukt Te med mycke citron så att det blir som en explosion! Kan återkomma om jag kommer på :-)något mer

Gerbil-hemsidan hittar du R

vaanjja
5/30/12, 8:23 PM
#2

Det var knepigt. Jag borde inte få vara något så fint som Te. Jag borde vara en torr ostkant eller något. Men jag tror i så fall att jag skulle vara något riktigt vanligt Te med lite rund smak som blir godare om man har i något. Ett Te som bara är gott utan tillsatser för de som gillar naturligt Te. Ett sånt där Te man hittar längst bak i skafferiet och som inte smakar mycket annat än teblad. Ett Te som strävar efter att vara mer mwn som inte är det. Ett lite tråkigt Te som bara är gott för de som gillar lite tråkiga teer utan särskilda färger, dofter eller smaker.

ks.gerbil
5/30/12, 9:06 PM
#3

2# ostkant? Det tror jag inte! Du är nog en jätte trevlig och snäll person :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
5/31/12, 12:29 AM
#4

Ett kaktuste med taggar!Foten i munnen Om de fortsätter att dricka(många koppar) då märker de en skarp citrus smak nästan frätande  och sen kommer något mintaktigt och efter det mjukare typ vanilj-viol-hallon.Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vaanjja
5/31/12, 6:02 AM
#5

#2 jo, jag försöker :) Men jag känner mig inte riktigt sån irl…

#4 mmm, tycker jag låter supergott. Vill smaka Te på Tarotstollan.

Tarotstollan
6/1/12, 2:50 AM
#6

#5. Hahaha! Skrattande  Tack men du får dricka kaktus taggar och frätande citrus i många år innan du kommer till det goda vanilj-viol-hallon te-smaken.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
AkaiTsuki
6/1/12, 7:17 PM
#7

Gillar att kramas, att kela och vara en lyssnare. Är ganska mjuk person som accepterar det mesta i människor och gladeligen är vän med alla sorters människor sålänge de har respekt och jag vet att jag kan lita på dem, dock så är jag lite för uppriktig ibland och därmed citronsmaken

Hmm jag skulle nog vara en tesort med mjuk smak i såsom grädde men även lite tuff så Jordgubbs-citron-grädde… tror jag :3

Tänkte på blåbär innan men gillar inte blåbärste…

//Joanna

ks.gerbil
6/1/12, 7:24 PM
#8

Roligt att läsa era Te sorter :3

Gerbil-hemsidan hittar du R

Luju
6/2/12, 11:06 AM
#9

Jag tycker också det är jätte roligt att läsa Glad

Jag ställden denna fråga här hemma också, det är intressant att höra svaren, för personen som svarar måste göra en liten självgranskning om sin personlighet och sen hitta rätt "smaker" för den

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Upp till toppen
Annons: