Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Köpt te baserat på namnet?

2012-06-05 20:37 #0 av: Luju

Skulle vilja utveckla en tråd som TiF medarbetare PandanNilsson startade om roliga te-titlar (läs den tråden här)

Har du någongång köpt ett lös-te baserat (nästan) enbart för namnet på teet, "bara för att ha det"?

Jag köpte ett "Pite-te" en gång, "bara för att ha det". Själva teet blev tyvärr inte mer än ett te som jag dricker någongång då och då. Men det känns helt klart som att jag ska äga ett te som heter "pite-te".

Anmäl
2012-06-05 22:59 #1 av: vaanjja

Jo, jag var i helsingborg förra helgen och besökte slottet/parken Sofiero. Dom hade Sofiero-te i souvenirshoppen... doftade sjukt gott, blev lockad, en liten souvenir med Sofiero-te kunde man väl ta hem? Visst, dyrt men...Flört Men blev besviken, hihi, got förstås men smakar nästan bara vanliga svrta teblad. Hehe. Så går det när man köper det bara för att.

Anmäl
2012-06-06 08:49 #2 av: Jofiel

Det har jag gjort många gånger. Jag tycker det är lite kul när man kommer in i en te affär och kan läsa vad dom heter.

Sist jag fastnade för namnet var när jag hittade Buddha te. Jag tänkte att av det blir man säkert lugn och harmonisk Flört

Jag köpte det och det var riktigt gott, lite fruktigt och blommigt, men mer rogivande än något annat te var det inte fast det var ju ingen som påstått  heller det var ju bara i mina tankar Glad

Anmäl
2012-06-06 18:02 #3 av: ks.gerbil

det har jag säkert gjort Tungan uteFlört

Anmäl
2012-06-06 20:03 #4 av: plutopellis

Har gjort flertal gånger men kan ärligt inte minnas något av dom nu Skäms

Anmäl
2012-06-07 21:25 #5 av: ks.gerbil

den dära söder teet typ den köpte jag för den lät lite somrig Tungan ute

Anmäl
2012-06-08 16:22 #6 av: [Vargöga]

Det har jag säkert gjort nångång.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.