Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1437 ggr
ks.gerbil
2012-06-09 17:36

citron meliss

är det någon som har provat att göra tisan av citron meliss? vi har planterat nu massor av små plantor och en av dem va citron meliss så sen kan jag ta och göra lite citron meliss te Skrattande om nån har provat kan ni gärna berätta hur det smakar Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
NaDa...
2012-06-09 17:39
#1

Jo, och jessus vad gott det är!
Hade en sådan planta och tog varje kväll 3-4 färska blad och satte kokade Te på. Blev riktigt gott! Man blev dock lite trött av det.. av någon anledning.. Så skulle rekomendera det som ett kvällste. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

ks.gerbil
2012-06-09 17:41
#2

1# smakar det lite citron eller? haha… Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

DesK
2012-06-09 17:42
#3

Jag har alltid haft citronmeliss i min trädgård och gör då och då Te på den, det blir milt och gott. Oftast blandar jag den dock med andra färska blad från trädgården, vinbärsblad, mynta, björkblad med mera Glad Det blir väldans gott att göra Iste av sånna här trädgårdsblanningar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

NaDa...
2012-06-09 17:43
#4

Som mild citron.. Beror ju på hur länge man 'har det i' eller hur man nu säger.
Kanske det smakar mer om man torkar det, men jag med så lite tålamod så har inte tagit mig tid till att torka. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

DesK
2012-06-09 17:45
#5

Citronmeliss smakar bäst när den inte är torkad tycker jag. Numera finns det ju plantor att köpa nästan året om i livsmedelsbutikerna. Jag brukar köpa några olika kryddväxter och sätter om dem hemma i större krukor och ställer i ett fönster, de ger glädje förvånansvärt länge Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ks.gerbil
2012-06-09 17:47
#6

hmm.. ok Glad får väl prova se vad jag själv tycker smakar bäst om torkad eller färsk Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
vaanjja
2012-06-09 19:36
#7

Har aldrig testat med BARA citronmeliss, men har pimpat teet med några färska blad då coh då. Vrålgott, tycker jag som är citronälskare av hela hjärtat.

ks.gerbil
2012-06-09 22:20
#8

jag älskar också citron Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-06-11 16:08
#9

synd att inte växter växer snabbt… Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

vaanjja
2012-06-11 19:45
#10

Där håller jag med dig lite FÖR mycket! :) vi har precis planterat jordgubbar och rabarber. Sommar så det skriker om det! Vi har haft land och sådant förut men de har bara växt igen och varit svåra att sköta. Nu har vi fixat såna där lådor med markväv under istället. Hoppas det går bättre! Vi har vinbärsbuskar och äppelträd också. Och en liten krusbärsbuske som bara får typ 5 krusbär. Och vi har haft rätt mycket hallon men sen vi tog bort växthuset har det bara blivit mindre, och nu finns det typ bara en planta kvar. Haha! Oj nu tappade jag ämnet här. Men har någon annan några mer goda saker i sin trädgård? :) Något smaskigt att ha i teet kanske?

ks.gerbil
2012-06-11 19:53
#11

vi har smultron, jordgubbar, hallon, vinbär (både svarta och röda) och äppelträd Glad kanske kan man prova att torka några bär och lägga dem i teet Oskyldig

Gerbil-hemsidan hittar du R

DesK
2012-06-11 20:05
#12

Jag plockar av alla vinbär och fryser var sort för sig, dessa använder jag sen som extra smaksättning i Te, eller till hemgjord enkel glass och smoothie och som fyllning i tårta och rulltårta Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ks.gerbil
2012-06-11 21:04
#13

12# oj det va mycke Tungan ute sjölv gillar jag inte vinbär mamma och pappa får käka upp de massor vi får Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Upp till toppen
Annons: