Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Recensioner och rekommendationer

Grönt lösviktste med frukt och rosenblad

2012-07-20 16:09 #0 av: Pelle Långlös

Detta te ble jag så förtjust i när jag testade det på Klubbhuset. Det luktade så gott när en annan tog detta te så jag hoppade på direkt. Slurp vad gott det var.

Här kommer min recension.

Första intrycket (tankar när du köpte teet.. hur såg teet ut..?)
Trist förpackning men så brukar det vara på lågprisvaror.

Dofterna (både när du öppnade tepåsen och det färdiga teet)
När paketet var stängt så doftade det inte så mycket men sen när jag öppnade förpackningen så kom den underbara doften. Kände rosbladsdoften också.

Tillagning (kokande vatten..? Tid som teet fick dra sig..?)
Kokade vattnet i vattenkokaren till 100 grader celsius. Sen fick teet dras i 3-5 minuter. Ju längre tid desto mer smak.

Smaken (Beskt..? Sött..? Fruktigt..? Någon smak som var mer framträdande..?)
Det är ett sött frukt te fast det är ett grönt te. Rosbladen var den mest framträdande smaken och doften a detta te.

Olika smaktillsatser (socker..? mjölk..?)
Enbart mjölk, men det går utan.
Slutresultat (Vad tyckte du om teet..? Kommer du fortsätta dricka det..?)
Mitt nya favoritte.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-07-20 18:28 #1 av: Pelle Långlös

Dricker detta te efter min kortare promenad nu ikväll. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-07-20 19:37 #2 av: Tarotstollan

Vet du om det finns att köpa i vanliga Ica affärer? Eller något liknande?

Anmäl
2012-07-20 19:38 #3 av: Pelle Långlös

Nä det är ett finskt märke så den finns inte i Sverige. Du måste till Åland för att köpa den. >Det är det närmaste.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.