Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1691 ggr
ks.gerbil
2012-07-22 18:53

te med....

tycker ni det är roligare att dricka Te själv, med familjen, eller med vänner? dricker du som du brukar (alså samma teer m.m.)?

själv tycker jag alla har sina för och nack delar :) själv kan man bara slappna av och njuta, med familjen är det ju skönt att kanske efter en dag i/på skolan/jobbet få vara tillsammans och prata och med kompisar är det ju kul för nåt händer det alltid (nån får för mycke socker i teet eller råkar tappa en kaka i den os.v.)

vad tycker ni? vilken skulle ni välja om ni bara fick välja en?

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
plutopellis
2012-07-22 20:38
#1

Jag tror den absolut bästa koppen Te för mig är den på kvällen då sonen lagt sig och jag kan sätta mig med datorn i knät framför tvn och bara slappa! Då dricker jag antingen något löste eller mitt favorit yellow label med en skvätt mjölk i.

Att gå ut och fika händer inte superofta så de stunderna är ju också guld. Då brukar det alltid bli löste och då har man inte mjölk i Glad

Så favoriten är nog i min ensamhet men annars med vänner ute på ett fik med en god bakelse!

vaanjja
2012-07-23 01:54
#2

Åh härligt det låter ni båda!

Jag kom precis fram till att min bästa stund är sent på kvällen, när jag kommer hem från skola, jobb, träning etc, och får sitta ensam på rummet med bra bok eller dator eller om familjen av någon ovanlig anledning inte är hemma så i tv soffan. Jag ska vara lite hungrig och riktigt riktigt tesugen. Då tar jag min största bamsekopp ochh teet får dra länge så det blir sådär starkt som jag vill ha det och så njuter man. När det är riktigt sent, har jag kommit fram till, vill jag ha kryddiga teer. På morgonen vill jag ha sött eller milt. På eftermiddagen/tidig kväll vill jag ha beskt eller sött. Hum hum…

Lillamor
2012-07-23 02:13
#3

Min bäasta testund är att sitta vid min kära make och se på något trevligt tillsammans på tv och ha en stor Tekopp att njuta av och en god macka till.

Fast det är inte dumt heller att dricka Te på kondis med bästa vännen.

[WickedAlly]
2012-07-23 14:28
#4

På kvällen med Chai i min jättekopp med en bit hönökaka och en god bok (Läs; Harry Potter ;>)

Så ensam allra helst, annars framför teven med familjen :)

ks.gerbil
2012-07-23 16:14
#5

själv tror jag nog jag gillar att dricka med kompisar mest Glad det är så roligt ibland när det händer sådna olikor jag skrev i 0# haha Skrattande

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-07-27 22:50
#6

puttar om mer vill berätta Glad

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Bamse 08
2012-07-27 23:23
#7

Brukar aldrig dricka med någon annan, haha. Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
2012-07-28 09:52
#8

7# haha typ *mine.. My tea, just miiine Moahaha! * skojar ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Tarotstollan
2012-07-28 22:20
#9

Jag föredrar att sitta hemma och dricka Te i lugn och ro. Är man bortbjuden får man i bästa fall Te annars blir det kaffe eller saft. Är man ute på ett kafé, kan man ju oftast bara dricka en eller två koppar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Bamse 08
2012-07-28 23:09
#10

#8 Haha, nejdå! Flört

Alla i min familj dricker Te, vi dricker det bara inte samtidigt. Flört

What doesn't kill you makes you stronger.

Upp till toppen
Annons: