Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1014 ggr
ks.gerbil
7/23/12, 4:41 PM

skillnaden?

haha kanske är lite trög men jag har alldrig fattat vad det är för skillnad mellan pyramider och vanliga påsar haha… så fårgan är vad är det för skillnad? Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Pelle Långlös
7/23/12, 6:46 PM
#1

I pyramidpåsarna så är det meningen att teet skall få plats att röra på sig bättre än de vanliga tepåsarna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Lillamor
7/23/12, 7:36 PM
#2

Jag inbillar mej att i pyramiderna är det inte smulte, har jag fel (jag har inte pyramid hemma)

ks.gerbil
7/23/12, 8:16 PM
#3

2# smulte ? Vad menar du? Kanske jag som är lite trött hehe

Gerbil-hemsidan hittar du R

Mimmi
7/23/12, 9:21 PM
#4

Te kommer i olika kvalitet. Te av bättre kvalite kommer ofta i hela teblad, medan löste oftast kommer i formen man i tevärlden kallar "dust". Dust är helt enkelt smulorna som blir kvar när man silat ut de större bitarna. Jag antar att pyramidte har mer hela blad i sitt Te än vanligt löste.

Te ska alltid låta bryggas med mycket utrymme, så att tebladen kan veckla ut sig ordentligt. Det är därför tepåsar och små tekulor oftast ses som lite "B".

Tarotstollan
7/23/12, 9:50 PM
#5

Pyramiderna har större fruktbitar också. De är väldigt goda, enda nackdelen är att de är svårare att krama ur allt Te i mot skeden då jag alltid snurrar påsen runt skeden och trycker till.Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

ks.gerbil
7/23/12, 10:49 PM
#6

Större bitar/löv och bättre kvalité ok :) 5# det gör jag alltid att man snurrar runt och '' kväver'' påsen med tråden hehehe

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Lillamor
7/24/12, 8:48 AM
#7

Ja det var precis som Mimmi sa som jag menade med smulte.

Tack Mimmi för den fina infarmationen

Upp till toppen
Annons: