Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1616 ggr
Tarotstollan
7/28/12, 10:42 PM

Varför?

Vet inte om denna frågan hamnar rätt……..

Varför måste vi te-drickare alltid batala för två tepåsar om vi vill ha påfyllning? En påse räcker ju bara till en mugg Te!
Hade de bryggt en te-kanna full så hade det ju blivit samma system som med kaffet, i stället för alla dessa påsar.

Ok, vi har ju den möjligheten att vi då kan välja olika smaker, men hade de valt ett neutralt Te färdigbryggt så hade väl de flesta kunnat dricka det!?

Kaffedrickare får ju oftast sin påtår gratis och även 3:dje och 4:de koppen har jag sett med egna ögon!

Detta tycker jag är orättvist!Skrikandes

Vad tycker ni?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[WickedAlly]
7/28/12, 11:01 PM
#1

Men en påse räcker ju ibland upp till tre muggar, Earl grey t ex använder jag tre gånger i mina jättemuggar :)

Tarotstollan
7/28/12, 11:48 PM
#2

Då dricker du väldigt svagt Te antar jag. 

Mina tepåsar är i koppen minst de 2-3  minuter det skall vara enligt anvisningarna. Sedan vrider jag ur dem ordentligt, innan jag kastar dem. Har försökt att använda påsarna igen, det blir ju knappt ens färg av dem än mindre smak. Ser t o m äckligt ut tycker jag.
Mitt Te skall vara bärnstensfärgat, annars kallar jag det för diskvatten!FlörtSkrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[WickedAlly]
7/29/12, 12:04 AM
#3

Nä, inte speciellt svagt. Får ligga i två minuter ungefär, sen varierar det såklart från Te till Te. Vissa blir diskvatten andra gången medan andra fungerar hur bra som helst :)

ks.gerbil
7/29/12, 11:06 PM
#4

Jo tycker också det.. Kommer med kommentar imorgon dock hinner inte nu :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Aribigga
7/31/12, 6:52 AM
#5

Jag dricker väldigt sällan Te ute på cafe så jag har aldrig tänkt på det faktiskt…

lurvponnyn.vimeddjur.se

Lillamor
8/2/12, 11:14 AM
#6

Jag försöker dricka grönt löste på fik od och då går det faktiskt att få ur en halv kopp till (det gäller att fylla tekulan till max).

Annons:
Pelle Långlös
8/2/12, 6:57 PM
#7

OM jag fikar så räcker det oftast med en kopp så jag har inte funderat på detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ks.gerbil
8/2/12, 7:05 PM
#8

i försig brukar jag inte dricka mer än en kopp jag med så jag har inga problem med det.

tror det är mest för man tänker inte på att nån ska dricka mer än en kopp

Gerbil-hemsidan hittar du R

tlover
4/10/13, 8:16 AM
#9

Dom få gånger vi fikar ute brukar vi dricka Grönt te (min man följer mina direktiv 😉) och dom påsar vi tar brukar man kunna få två omgångar på, fast ibland tar jag ju min mans Tepåse också iförsig.

Jag är inte så bevandrad i tepåsevärlden så jag antar ofta att det ska smaka så som det smakar.

l'm back

karro1999
4/11/13, 8:48 PM
#10

jag dricker aldrig Te på cafe men det är orättvist mot de som vill ha mer te

Tedoft
4/17/13, 1:57 PM
#11

Rooibos och gröna teer brukar oftast funka att dra två gånger. Svart te är väl kanske sådär kul.
Men ibland funkar även de. 🤪

LinaLj
4/17/13, 2:55 PM
#12

De flesta cafeer här omkring har löste och eftersom jag mest dricker Rooibos så går det att använda om.

Zureel
4/18/13, 4:05 PM
#13

Jag brukar dra de flesta teer förutom en del örtteer 2 gånger brukar vara både bra färg och smak även på andra dragningen men jag låter det stå lite längre på andra dragningen.


Annons:
Upp till toppen
Annons: