Annons:
Etikettte-och-hälsa
Läst 1385 ggr
ks.gerbil
7/30/12, 7:05 PM

te mot myggbett!!

ja faktiskt! om du har något myggbett kan du använda din favvo dryck mot den!Skrattande

gör såhär:

väldigt enkelt hehe.. ta ett glas och häll i varmt vatten, (kan vara direkt från kranen) den ska vara lite ljummen inte så du bränenr dig. lägg in påsen och rör den lite omkring så att vattnet får lite färg, ta sedan påsen och låt den droppa av sig lite sen dutta den på myggbettet och kliandet m.m. borde försvinna nästan direkt! funkar bättre än allt jag provat förut! man kan använda alla typer av teer men jag kan tänka mig att Grönt te funkar bäst Glad

hoppas det funkar för er med!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Bamse 08
7/30/12, 7:33 PM
#1

Ska testa, har ett myggbett som kliar så in i helsike.

What doesn't kill you makes you stronger.

ks.gerbil
7/30/12, 8:06 PM
#2

ska man göra det mer gånger kan man ta och sjölja av vid bettet med lite vatten bara för att få bort de gamla teet Glad

1# hoppas det hjälper!

Gerbil-hemsidan hittar du R

Bamse 08
7/30/12, 9:38 PM
#3

Gjorde det för ungefär 10 min sen och det kliar inte längre. Skrattande

Använde ett Te som heter kvällsro.

What doesn't kill you makes you stronger.

Aribigga
7/31/12, 6:51 AM
#4

Ska jag testa på mitt getingstick jag har under foten det kliar som satan med jämna mellanrum!

lurvponnyn.vimeddjur.se

ks.gerbil
7/31/12, 11:22 AM
#5

Te har ett lugnande effekt på huden så jag tror det skulle funka bra mot getingstick också :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
8/1/12, 1:04 PM
#6

Provade att använda camomill Te men det visade sig att persian earl grey va bättre hehe

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
tlover
5/17/13, 4:21 PM
#7

man kan också hålla den varma (men inte heta) tekoppen mot myggbettet. giftet i myggbett bryts nämligen ner av värme. däremot kräver det upprepade "behandlingar" men på sommaren brukar jag värma myggbett varje gång jag dricker Te (och det är ju inte sällan)

l'm back

Upp till toppen
Annons: