Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1659 ggr
vaanjja
2012-08-03 16:58

te-förbud

Waah, te-abstinens! Mamma har förbjudit mig att dricka så mycket Te som jag gör, och jag förstår väl att det inte kan vara hälsosamt att dricka 2 liter Te om dagen. För det är ju inte den enda vätskan man får i sig… mamma snackade även om nån garvsyra, vad nu de tkan vara, som fanns i teblad. nNu får jag bara dricka ca 3 dl om dagen… Rynkar på näsan Nåväl, bättre än inget. Mår faktiskt inte så bra fysiskt och det kan mycket väl bero på att jag under en längre period druckit så galet mycket. Hum hum… hoppas verkligen att jag kommer må bättre om några veckor när all extra vätska rensats ur kroppen. Så jag, åtminstone några gånger i veckan, kan ta min bamsestora favorit mysmugg och dricka mycket Te. För det är ju så underbart <3

Annons:
Pelle Långlös
2012-08-03 17:00
#1

Nej vad tråkigt. 3dl är ju bara en stor mugg och det räcker inte för mig. Hoppas du kan göra något bra av ditt förbud.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Alenzi]
2012-08-03 19:06
#2

Är inte Te vätskedrivande?

[WickedAlly]
2012-08-03 21:19
#3

Hon skulle få stora skälvan av mig, haha. Favoritmuggarna rymmer 7 dl och det blir lätt fyra-fem sådana om dan, och ibland mer. Men det kanske inte vore så dumt att åtminstone trappa ned, har aldrig tänkt på vad Te kan göra med kroppen egentligen fast jag tror inte att det händer så mycket.

Om din mor är orolig för att du samlat på dig för mycket vätska så får du väl köpa vätskedrivande Te, då kan hon ju inte säga något ;)
Fast jag tror inte att det har samlats någon vätska i din kropp bara för att du druckit mycket Te, många Tesorter är lite vätskedrivande och några är mycket men jag har då aldrig hört om att det finns sorter som gör att man samlar extra.

vaanjja
2012-08-03 22:54
#4

#1 vet! alldeles för lite för mig med! Jag hoppas också att det för nåt gott med sig.

#2 jo, men det verkar som att min kropp inte kan bearbeta all den vätskan, jag får helt enkelt för mycket. Såklart rinner det mesta ut men ändå blir det nåt konstigt. Blir helt svullen i hela kroppen typ.

#3 ahah! Ja, min favvi rymmer 9 och dentar jag gärna två ggr. Jösses, det var vääldigt mycket!

Nej, jag vet inte vad det är. Oj, har aldrig hört talas om att de driver olika mycket! Vad häftigt. :) Men jag får se om det hjälper att dra ner på det… annars kanske det är nåt annat lurt och då får jag väl undersöka mig :S

[WickedAlly]
2012-08-03 22:56
#5

#4 Det skadar ju aldrig att testa, det är ju värt det om man mår bättre sen :)

Det finns Te som läkare rekommenderar som är särskilt vätskedrivande, en del samlar ju på sig väldigt mycket vätska, speciellt kvinnor tror jag. Lite häftigt är det :)

vaanjja
2012-08-04 07:34
#6

#5 de är klart. Jaså är det så? :o vad coolt. Men vad är det för teer då?

Annons:
Lillamor
2012-08-04 17:12
#7

Jag undrar om du dricker samma sort hela tiden eller om du byter några under dagen, vissa svarta teer är inte bra att dricka förmycket av liksom gröna hälsoteer kan man få förmycket av. Men om du har sammlat på dej vatten så tycker jag att du ska gå till doktorn för jag tror inte det kommer av teet.

Lycka till hoppas du skriver så vi får veta hur det går för dej.

ks.gerbil
2012-08-04 17:49
#8

Förlåt mycket av något är aldrig bra vare sig det är morötter Te eller simning så att lära sig inte dricka för mycket Te är viktigt hoppas du får dricka lite mer ändå De kommande dagarna :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-08-04 17:49
#9

Ska stå för mycket inte förlåt ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

[WickedAlly]
2012-08-04 22:33
#10

#6 Svart te i allmänhet är det pga av koffeinhalten i alla fall, vissa mer än andra. Grönt te är lite mindre vätskedrivande och rött är minimal såvitt jag förstått. Vitt kan jag tänka mig har noll sådan funktion.

Tror att det är Örtte som rekommenderas om man är ute efter vätskedrivande, fast jag kan ha fel på den punkten.

vaanjja
2012-08-05 08:25
#11

#7 ja jag dricker olika hela dagen, varvar svart, rött och grönt. Ja jag vet inte hur det ligger till men vi får se när ajg har låtit bli större mängder av Te ii ett par veckor.

#8 nee, jag vet :)

#10 jaha! då vet jag :)

PandanNilsson
2012-08-05 15:17
#12

Nej va tråkigt :(
Men det finns ju en andledning till varför du har Te förbud, hoppas du snart mår bättre! :)

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

vaanjja
2012-08-05 22:26
#13

Tack PandanNilsson!

Annons:
Geru
2012-08-06 02:37
#14

Jag går ju i perioder när jag dricker runt 1-2 liter Te om dagen.

Egentligen är det ju inte bra. Vätskedrivande saker driver ju också ut viktiga salter och så, vilket är jobbigt att ersätta:p

Jag har faktiskt hört att man kan få njursvikt av att dricka för mycket Grönt te.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

ks.gerbil
2012-08-06 10:26
#15

14# ja det kan man för som sagt är det inte bra att äta/dricka/träna eller vad som helst förmycket ^^

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: