Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Förbättra favoriten?

2012-08-08 17:04 #0 av: ks.gerbil

Skulle man kunna förbättra eran favorit te? Isåfall hur?

Anmäl
2012-08-09 08:13 #1 av: Lillamor

Jag har många favo och vill inte göra något mer med dem, de teer som jag förbättrar är ju de som jag inte gillar (kan ju inte kasta dem heller).

Anmäl
2012-08-09 10:35 #2 av: ks.gerbil

jo tänkte mest om dem som gör teet kan förbättra något Glad kan vara påsen eller trycket på kartongen Flört

Anmäl
2012-08-09 16:09 #3 av: Pelle Långlös

Mera smak... Förvånad

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-08-09 16:55 #4 av: Jofiel

Jag brukar ta riven ingefära i teet så det får dra en stund, det höjer smaken Glad

Anmäl
2012-08-09 18:35 #5 av: Tarotstollan

För min egen del kan jag tänka mig mera smak i Polkagristeét, men det kan jag ju fixa själv!
Jag har också många favoriter, de flesta kan jag nog fixa smaken bättre på genom att tillsätta mer av ingredienserna själv.

Yellow label te är ju bra som det är, eftersom det nog räknas som neutralt te.

Anmäl
2012-08-09 18:55 #6 av: Mimmi

Hade varit väldigt bra om mina favoritteer (främst svarta, klassiska indiska teer) inte blev beska så fort! Man måste passa sig när man brygger, tiden är väldigt viktig!

Anmäl
2012-08-10 03:43 #7 av: [WickedAlly]

#6 Instämmer!

Dessutom så vet jag inte vad det är med vissa sorter, oftast de jag gillar mest dessutom; teet smakar av själva påsen ibland, gott att dricka något som smakar pappkartong ^^,

Och så hade det ju varit en klar förbättring om det inte tog slut så fort ;)

Anmäl
2012-08-10 14:32 #8 av: Lillamor

Löste är utan tvekan bäst och godast för deGlad slipper påssmak

Anmäl
2012-08-10 20:34 #9 av: [WickedAlly]

Sant. Fast det är så bökigt, lättare att bara lägga i en påse :p

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.