Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1618 ggr
ks.gerbil
2012-10-02 21:30

hur hittade du...

…Din favorit Te? Vilken är den lilla historien om hur du upptäckte din älsknings Te :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
[WickedAlly]
2012-10-02 21:34
#1

Har en rätt tråkig sådan historia. Mitt Chai från Indiska var slut och att åka sex mil för att köpa en ny påse är ju rätt uteslutet så jag köpte ett paket Masala Chai på Hemköp som substitut så länge.

Har inte druckit Chai från Indiska sedan dess :)

AkaiTsuki
2012-10-02 21:42
#2

Förra sommaren så var det två tepåsar kvar av två olika sorter Te och min bästa vän tyckte jag skulle välja först förstås. Tog den som luktade mest och min bästis fick den andra. Det var earl grey sorter och jag tyckte inte om den smaken som jag tog så mycket men den som min bästis fick var jättegod :) Den heter Russian Earl Grey.

Dock så.. har jag mer favoriter xD

//Joanna

plutopellis
2012-10-03 16:19
#3

Drack det dom fanns hemma när jag var liten, liptons yellow label och tetleys (stavning?) around The clock. Liptons är favoriten just för att jag är så van vid den. Sen har jag massa andra men denna är absolut måste :)

Pelle Långlös
2012-10-03 19:33
#4

För drack jag alltid forest fruit men en dag var den slut i affären så jag valde hallon och det har varit mitt favoritte sen dess. Vi får se om jag hittar någon annan sort i framtiden.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2012-10-03 22:49
#5

Jag letat fortfarande efter det "perfekta" teét!

Närmast är ännu "Liptons Yellow Label"! Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Zondell
2012-10-06 14:41
#6

Jag gillar att variera mig. Har en så himla fin tebod i min stad. Dom är kunniga, billiga och mysiga. Där kan man lukta och fråga. Kommer tillbaka med gamla godingar och ofta med någon nyhet. Just nu är jag inne på Te med havtorn och Rooibos.

Annons:
ks.gerbil
2012-10-06 14:53
#7

6# vad är havtorn? Tungan ute

Gerbil-hemsidan hittar du R

Zondell
2012-10-06 15:54
#8

# 7 Havtorn

En liten buske med orangefärgade bär som innehåller mycket vitaminer och är goda.

tove.mcgrath
2012-10-06 18:23
#9

hm… Indian spice. jag brukar alltid köpa nya tesmaker och testa osså ville jag testa den och tyckte den var grymmt god! men har inte köpt den på länge, kanske är dax att köpa med mig ett paket hem snart :)

tlover
2013-05-17 21:34
#10

De flesta av mina favoritteer har jag läst om innan jag testat dom, bland annat Matcha som är min favvo nummer 1 (har fler fovoritteer också). Exakt vars jag läste om det först vet jag inte men det var nånstans i samband med Cha no yu då det är där Matcha används.

l'm back

Zureel
2013-05-18 08:41
#11

Tycker om så mycket olika teer men en av mina favoriter är ett Grönt te med kaktusblommor som är jättegott och jag tycker det luktar vingummin smakar inte vingummin dock. Jag hittade det på Kränku en Te butik när jag sniffade runt efter några roliga Tesorter att ge bort i present till en vän, dröjde inte länge tills jag köpte det till mig själv också.


[RMSLiners]
2013-05-18 10:19
#12

#1 Jag har själv Chai Te som favorit och det kan man tillaga själv på olika sätt. https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/c/chai-te/ http://www.alltommat.se/recept/Chai-te-3663 Fick det som favorit när jag drack det hemma hos en hindu en gång i tiden.

Upp till toppen
Annons: