Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 1046 ggr
Jofiel
11/4/12, 7:37 PM

Grön höst

Jag var sugen på ett nytt Te nu i höstmörkret.

Så idag när jag var på Gredas tehandel i Växjö köpte jag ett nytt Te som hette grön höst. Det är ett grönt löste med äpple havtorn och indiska kryddor.

Första intrycket:

Jag frågade efter något nytt Te med lite höstkänsla. Jag föll direkt för namnet eftersom jag gillar Grönt te och hösten är ju verkligen kommen nu.

Doften:

Det doftade av kryddorna men samtidigt lite fruktigt.

Tillagning:

Jag kokade vatten på spisen och tog ca 1 tesked löste i min tekula och la i muggen. Sen fick det dra i 4 minuter.

Smaken:

Första klunken var mild fruktsmak men sen kom kryddsmaken och det var riktigt gott och värmande.

Smaktillsatser:

Inga.

Slutresultat:

Det var ett riktigt gott Te helt i min smak. Kryddorna passade så bra ihop med den milda fruktsmaken. Jag kan mycket väl tänka mig att köpa mer när detta är slut.

Betyg 5 av 5 Tungan ute

Annons:
ks.gerbil
11/4/12, 7:46 PM
#1

interesant! kul att du vill dela med dig :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Lillamor
11/5/12, 10:12 AM
#2

Det låter som det är ett Te i min smak och kjag ska till Växjö på lördag så jag får väl försöka leta upp den affären.

Vad kostade teet?

Jofiel
11/5/12, 2:43 PM
#3

#2 Jag vet inte vad det kostade för jag köpte lite annat smått och gott också.

Te-affären heter Gerdas tehandel (ser att jag stavat fel innan) och ligger på köpcentrat Grand Samarkand en bit utanför stan.

Det är helt klart värt att besöka den för det finns mycket gott för oss teälskare Tungan ute

ks.gerbil
11/5/12, 3:18 PM
#4

uff… varför finns det ingen Te affär nära mig :( :P

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: