Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Rooibos och honeybush (rött te)

Era favvo rooibosblandningar?

2012-12-04 15:31 #0 av: batski

Vilka är era favvo rooibosblandningar?

Har sett att det finns rooibos chai, men inte smakat än. Jag är förtjust i chai-blandningar så det låter intressant.

Anmäl
2012-12-04 16:34 #1 av: Afturelding

Min absoluta favot är väll julblandningen jag har hemma nu. Kan inte för mitt liv komma ihåg vad det heter nu dock... Jag har även ett söderte från friggs som jag gillar :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2012-12-04 16:47 #2 av: batski

Julblandning låter gott Glad

Anmäl
2012-12-04 16:50 #3 av: Afturelding

Ja, jag som inte dricker glögg tycker ju att det är rätt viktigt att istället ha ett riktigt gott julte till fikat. Jag kan se efter vilka som gör det och vad det heter när jag går förbi tehandeln nästa gång :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anmäl
2012-12-19 16:24 #4 av: batski

Nu fick du mig att bli sugen på jul-te Tungan ute Fast jag sitter faktiskt och dricker en kopp rooibos chai och det smakar ju lite juligt.

Anmäl
2013-06-06 12:15 #5 av: Zureel

Jag gillar ett löste som heter rooibos lava.

Anmäl
2016-03-14 06:09 #6 av: sjukkatt

Rooibos med smak av skogsbär dracks igår på cafe Askelyckan. Riktigt gott!!

Ett annat som jag gillar är Tranbär Blåbär.

Anmäl
2016-03-14 09:16 #7 av: Sabinan

Min favorit är Rooibos kvitten från Gateau, smakar kvitten och päron, jättegott! Kär

Sajtvärd för BalkongodlingMisshandel & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Anmäl
2016-03-14 09:21 #8 av: tlover

Hmm jag gillar ju mest osmaksatt grön rooibos och det är ju ingen blandning. Men nummer två blir nog rooibos chai (eller rooibos masala borde den ju snarare heta) och rooibos vanilj med äkta vanilj.

Anmäl
2016-03-15 22:52 #9 av: PuffBuck

Rooibos med vanilj är nog favoriten, men jag gillar även rooibos med mangostan!Glad

Demonfox on the prowl! (^•v•^)/)

Anmäl
2016-03-16 09:03 #10 av: amandajklath

Rooibos chai är mitt absoluta favorit te, sen är rooibos vanilj också väldigt gott ^^,

Anmäl
2016-03-18 18:58 #11 av: sjukkatt

Många som tycker om vanilj. Får nog ta och provsmaka.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.