Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Sajtinfo, önskemål och synpunkter Svart te Grönt te Övriga tesorter Rooibos och honeybush (rött te) Övriga örtteer Övrigt terelaterat Tips och råd Tetillbehör Recensioner och rekommendationer Te och hälsa Historik och traditioner Tenyheter Tävlingar, kluringar och sajtlekar Tilltugg, mat och bak OT - Utanför ämnet Andra iFokus-sajter
Övrigt terelaterat

Ett litet expriment

2013-03-05 22:43 #0 av: LinaLj

Nu har jag gjort något spontant igen Cool. Har beställt hem frön till en äkta tebuske. hoppas att jag kan driva upp en eller två här hemma och kanske kunna göra eget te Skrattar

Någon som har provat och kanske till och med lyckats? 

Anmäl
2013-03-06 09:23 #1 av: Mimmi

Vad spännande! Du får rapportera om hur det går här till oss! Tummen upp

Anmäl
2013-03-06 10:57 #2 av: vinteralvan

Oj, va spännande. Ja, det här vill vi har rapporter om.

Anmäl
2013-03-06 21:05 #3 av: Tarotstollan

Skulle vara kul att testa, men har inget varmt ställe på vintern att förvara den på.

Anmäl
2013-03-06 22:41 #4 av: LinaLj

Jag går spänt och väntar på fröpåsen... Hade tänkt övervinta den i klädkammaren där det är lite lagom varmt med ett fönster. Så blir det ju mysigt med en växt där inne...

Anmäl
2013-03-31 15:16 #5 av: tlover

jag har försökt flera gången men det har inte funkat Storgråter

kanske hade jag fel temp på vattnet eller nått Ledsen

funderar på att beställa hem en buske rent av istället då kanske man äntligen kan ha en egen tebuske

Anmäl
2013-03-31 15:38 #6 av: LinaLj

Just nu så har fröna grott och blivit små, små plantor. Nu ska ajg välja ut de två finaste och plantera om dem och hoppas på att jag inte har ihjäl dem Tummen upp

Anmäl