Annons:
Etikettövrigt-terelaterat
Läst 1320 ggr
LinaLj
2013-03-20 21:17

När/var/hur dricker du ditt te?

Det är ju så olika det här med hur man dricker Te. Min mamma till exempel dricker bara Te på kvällen framför tv'n.

Själv dricker jag gärna Te hela dagen, framför allt när det är ruggiga dagar som idag. Under vinterhalvåret då jag eldar i köksspisen på dagarna har jag min stora kaffekanna som rymmer 5 liter stående på spisen med vatten i. Då kan jag hälla upp en kopp Te när jag känner för det. 

Eftersom jag bara dricker ur kopp så tar det ju slut ganska fort. 

På kvällen när köksspisen får vila så flyttar jag in min kaffekanna till den öppnaspisen i vardagsrummet. 

På sommar dricker jag inte lika mycket Te, oftast blir det på kvällen eller om jag ska göra Iste. Då kokar jag vattnet i vattenkokare.

Annons:
Tarotstollan
2013-03-21 02:27
#1

Det blir oftast efter 19, för då brukar jag vara klar med dagens grejer och kan sätta mig och dricka i lugn och ro. Tycker inte om att kasta i mig en mugg bara för att det inte finns tid till mera, då avstår jag hellre.
Om jag haft besök på dagen kan jag dricka med dem men jag tycker inte att det är lika gott!
Jag vill njuta av mitt Te!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[typellisch]
2013-03-22 15:19
#2

Då och då under dagen :).

karro1999
2013-03-22 18:29
#3

det blir oftast efter skolan gillar inte att dricka Te på morgonen.

Afturelding
2013-03-23 08:07
#4

Först måste jag ha min kopp till frukosten i morgonfotöljen, och sen kan det bli lite hursom. Mitt på dagen eller på kvällen, men oftast i soffan.

Även jag dricker mest Te på vintern, på sommaren kan jag dock dricka någon kopp utomhus på mina föräldrars altan, eller om jag blivit kall i regn.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Stephanie
2013-03-24 23:23
#5

När jag blir sugen! Det skiljer sig väldigt mycket vad jag vill ha och när. Mamma och pappa dricker alltid earl grey till frukosten, varenda dag 😛

Nu blir det inte så mycket Te för min del för min vattenkokare har gått sönder. 😕 Jag måste köpa en ny!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Swadika
2013-03-24 23:43
#6

Tyvärr dricker jag inte Te lika ofta som jag vill, för om jag dricker för sent så kan jag inte somna, men Te tycker jag är godast på kvällen, och därför dricker jag bara när jag är ledig, helger och om jag har sovmorgon dagen efter

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Pelle Långlös
2013-03-25 06:30
#7

Till frukosten, på jobbet på fikarasten, kaffe på PRM, kaffe eller Te till våra möten på Pelaren. Sen blir det inget mer

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[WickedAlly]
2013-03-25 23:18
#8

Hela tiden mer eller mindre, har alltid en kopp Te bredvid mig hemma och ska jag någonstans så åker termosmuggen fram.

AkaiTsuki
2013-03-25 23:35
#9

På kvällen eller när man är lite nere eller bara behöver värma sig :)

//Joanna

Effie
2013-03-26 20:49
#10

Till helgfrukosten. Ibland på kvällar. Ofta till morgonfikat på jobbet, men där har jag bara påsar (fast det är bättre än automatkaffet. Kanske. För vatten från kaffeautomat är inte något vidare heller). Och annars när jag är sugen.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

tlover
2013-03-31 15:13
#11

hela dagen fram till kl 20 (altså jag dricker inte konstant Te utan från frukost och fram, vid vissa mellanmål och efter lunch/middag dricks Örtte däremot men då jag kan ibland dricka Te mellan målen istället)

l'm back

Upp till toppen
Annons: