Annons:
Etikettrecensioner-rekommendationer
Läst 4539 ggr
Stephanie
3/24/13, 11:39 PM

Ditt äckligaste te?

Det finns en tråd om favoritte, men vad finns det för teer som ni verkligen inte gillar? 😃

Jag har ett Te här hemma som jag verkligen inte gillar. Lipton Gunpowder heter det. Det är ett grönt löste och det smakar vidrigt enligt mig, kanske har det lite att göra med att jag inte gillar grönt te… 😛

Vad har ni för några hat-teer?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Hanna
3/24/13, 11:53 PM
#1

Avskyr Grönt te! I alla fall de jag testat. Så har jag något Te här hemma som ska föreställa bärsmak eller något.. https://www.tyckomgarant.se/temp/IMG-677057664.jpg

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

AkaiTsuki
3/25/13, 12:07 AM
#2

Jag gillar inte svartvinbärste eller blåbärste, och oftast inte heller de här  av märket "yogi tea". (Nej jag är inte alls petig *host*) Har inte smakat Grönt te som jag tycker är gott heller

//Joanna

Stephanie
3/25/13, 12:18 AM
#3

#2 Yogi-te som är så gott! 😮

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

veggie4every1
3/25/13, 2:19 AM
#4

Jag gillar inte Svart te. Jag ogillar särskilt Svart te med bergamott, förresten tycker jag allt Te med bergamott är blääähh….🤢

😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

karro1999
3/25/13, 7:40 AM
#5

jag gillar inget Te som har dragit för länge jag gillar inte hellre kryddiga teer

LinaLj
3/25/13, 7:43 AM
#6

Kahls Roibos Te med chili och kanel. Eftersom både chilin och kanelen är så fint malet så går det inte att sila bort allt och om man inte dricker upp tet på två röda sekunder så smakar det 🤢 eftersom cilin och kanelen har dragit för länge på botten.

Annons:
[typellisch]
3/25/13, 11:28 AM
#7

Jag tål bara inte Liptons frukt Te 🤮 Smakar bara påse och ingen frukt. Earl Grey och English Breakfast funkar dock.. och det är mina favoriter just nu.

AkaiTsuki
3/25/13, 11:29 AM
#8

#3 Men man kan inte lägga socker eller mjölk i utan att det smakar blä tycker jag, det finns en som är rätt okej av de och det är den där choko som jag "fick lära mig" att dricka, ville inte göra stackars mamma besviken ju🤪

//Joanna

Stephanie
3/25/13, 11:49 AM
#9

#8 Åh, jo, mjölk och honung är standard i mina tekoppar ^^ Men det är kul hur olika smak man kan ha!

Jag avskyr de flesta frukt/bär-teer också förresten. Har försökt så många gånger att gilla dom, men det går bara inte! 😛

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tarotstollan
3/25/13, 7:19 PM
#10

Gillar inte Grönt te, mest för att jag inte druckit något som varit gott!

Eftersom jag mest bryggar mitt Te, så har jag kommit på att alla dessa starka teer som t.ex. Gunpowder att tar man bara hälften av vad man brukar göra så kan man faktiskt dricka det. Vill inte säga att det blir jättegott, men drickbart!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[WickedAlly]
3/25/13, 11:15 PM
#11

Allt Grönt te och svartvinbärste går bort för min del. Den sista påminner om gamla tuggummin.

JohannaEkroth
3/25/13, 11:34 PM
#12

Lipton Yellow Label kan jag inte med.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

AkaiTsuki
3/25/13, 11:36 PM
#13

#12 Haha den är ju typ "Standard" finns överallt hos alla typ  🙂

//Joanna

Annons:
Pelle Långlös
3/26/13, 8:54 AM
#14

Apelsinte. Vidrig som tusan. 🤮

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

JohannaEkroth
3/26/13, 9:45 AM
#15

#13 Jag vet! 😡 😉

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Effie
3/26/13, 3:11 PM
#16

Undviker tepåsar med Svart te, men särskilt svart vinbär. Allt som luktar parfymerat.

Vill absolut inte ha någon form av sötning i. (Inte heller mjölk.)
Köpte några påsar; tror det hette indiskt kryddte eller nåt, doftade kanel och annat gott. Det fick min kollega; det smakade sött (men hade ingen sötning enligt innehållsförteckningen).

Har svårt för Lapsang Souchong.

Te som dragit för länge är inte Te, det är förstört.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

JohannaEkroth
3/26/13, 3:45 PM
#17

Gillar heller inte när Te står för länge. Men örtteer går bra. Är det ett Svart te så doppar jag i stort sätt bara påsen 2 ggr och sedan tar ur den, annars tycker jag att det smakar för beskt. 🤮

Avskyr när man kommer bort och så bjuds det på Te i kittel med lösviktste som står i en behållare och drar i. Aldrig gott! 😡

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

veggie4every1
3/26/13, 5:09 PM
#18

Jasminte gillar jag inte. Jasmin doftar underbart, men i Te så är det som att dricka parfym tycker jag…🤢

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Spruca
3/26/13, 9:07 PM
#19

Vanilj… Usch, mår så illa av det🤢

Spruca

 

Mimmi
3/27/13, 6:47 PM
#20

Te smaksatt med frukt och bär har jag väldigt svårt för, citrusfrukter är det enda som duger. Råkade även en gång köpa ett Te med smak av lakrits och mint som smakade riktigt äckligt!

Annons:
Stephanie
3/27/13, 9:44 PM
#21

#20 Vad var det för märke på mint/lakrits-teet? Jag köpte just den här med mig hem, den var skitgod! 😃

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mimmi
3/27/13, 10:02 PM
#22

#21 Det var från Friggs serie Eco Chic (förpackningen till vänster: http://www.saltpeppar.se/blog/wp-content/millan_090507b.jpg). Det verkar inte finnas kvar i sortimentet längre, så jag var kanske inte den enda som tyckte det var äckligt!

Gillade lakritsteet Friggs hade tidigare, så jag chansade på detta! Men det var ingen höjdare! Känns som en sådan smak som man antingen älskar eller hatar!

Stephanie
3/27/13, 10:04 PM
#23

#22 Ok! Tur att det inte finns kvar då 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tedoft
3/29/13, 11:50 AM
#24

Det vidrigaste, mest hals- och öronskrynklande, tårframkallande (av avsky) och odrickbara Te jag nånsin druckit är "Ledin's Luftrörste" som jag fick för mig att testa i min ungdom för att lindra min astma.

Fullkomligt vedervärdigt- men det fungerade :-)

Till er som "avskyr" grönt: Hur länge brygger ni det? Det räcker med ca 1-1,5 minut. Blir det beskt har det i allmänhet dragit för länge.

Stephanie
3/29/13, 11:53 AM
#25

#24 Risken är nog att jag låter det dra för länge då… Kanske får ge det en chans ändå 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tarotstollan
3/29/13, 8:01 PM
#26

# 22. Det lakrits teet älskar både jag och min kompis och vi har letat som idioter efter det men det finns tydligen inte att få tag i mer.
Däremot det andra  som de hade innan avskydde vi! Tur att smaken är delad 😃!

Kan också ha låtit det gröna teet dra för länge för det var vidrigt, får testa igen någon gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tlover
3/29/13, 9:34 PM
#27

för parfymiga teer eller allmänt teer smaksatt på västerlänskt vis… vissa funkar men inget man dricker för att det är gott.

såna med vaniljsmak är värst

l'm back

Annons:
Zureel
6/6/13, 9:44 AM
#28

Köpte ett påste, Rooibos som var smaksatt med ananas, citron och pomelo förpackningen såg så frestande ut men står knappt ut med doften.


Afturelding
6/6/13, 2:00 PM
#29

Dåliga teer med kokos! Antingen att de blivit gamla, eller att de helt enkelt smakar illa från början. Gammal kokos (eller syntetkokos) är inte gott i vanliga fall heller, men i kombination med Te (och ofta någon frukt) så blir det helt vidrigt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: