Annons:
Etiketttips-råd
Läst 1240 ggr
LinaLj
2013-04-01 17:50

Husmorsknep med te

Ja det finns ju massor med bra trix för hus och men. Har ni några bra knep som rör just Te?

Mitt tips:

Te kan ta bort dålig lukt i ugnen. Man tar ett par msk Te (spelar ingen roll vilken sort) och lägger i en långpanna. Sätt in den i ugnen och sätt ugnen på 175 grader. När det börjar lukta Te så stänger man av ugnen men låter tet stå kvar utan att öppna luckan. När ugnen är sval så är det bara att ta ut pannan och slänga tet och ugnen ska vara lukt fri.

Samma sak kan man göra om man ska laga någon mat som verkligen osar eller luktar starkt. Men då lägger man lite Te i en torr stekpanna som man låter stå på svag eller medelvärme när man tillagar den andra maten.

Annons:
Afturelding
2013-04-01 20:01
#1

Man kan färga både papper och tyg med Te :) Med samma princip. Koka upp vatten och häll över teblad. Tyg ska ligga ett tag, och papper  doppar man bara i skålen. Vill man ha en lite brunare nyans så kan man blanda i kaffe också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

tlover
2013-04-01 20:06
#2

på tal om #1 förslag så kan man färga "falsk sena" med Te (falsk sena är en slags tråd man använder i läderslöjd som ska likna senor vilket man ju använde förr då man höll på med läder)

l'm back

Zureel
2013-06-08 22:28
#3

Ibland när jag gjort egen tvål har jag blandat i lite Rooibos luktar jättegott och får en mild peeling effekt.


Upp till toppen
Annons: